En dansk 1279:a =)
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sitter 36 kuggar bak (fast med fyra bultar), är det rätt drev/hjul tro... ,ska det va 12 fram orginal? tänkte nog ha kvar 14 som sitter på (ekf),
3 kugg på bakdrev = 1 kugg framdrev?
tycker inte bilderna i norscand-katalogen (bakdrev till Leleu) verkar rätt... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] får väl leta nån annanstans..
om det nu inte är bytt till ett bakhjul med Grimecanav, fram står det Leleu, bak står det inget som jag sett, har inte plockat lös det än men.. <!-- </EdIndex> --></div>
3 kugg på bakdrev = 1 kugg framdrev?
tycker inte bilderna i norscand-katalogen (bakdrev till Leleu) verkar rätt... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] får väl leta nån annanstans..
om det nu inte är bytt till ett bakhjul med Grimecanav, fram står det Leleu, bak står det inget som jag sett, har inte plockat lös det än men.. <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tror inte att det är Lelu bak om det är 4 bult. <!-- </EdIndex> --></div>zappafan skrev:Sitter 36 kuggar bak (fast med fyra bultar), är det rätt drev/hjul tro... ,ska det va 12 fram orginal? tänkte nog ha kvar 14 som sitter på (ekf),
3 kugg på bakdrev = 1 kugg framdrev?
tycker inte bilderna i norscand-katalogen (bakdrev till Leleu) verkar rätt... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] får väl leta nån annanstans..
om det nu inte är bytt till ett bakhjul med Grimecanav, fram står det Leleu, bak står det inget som jag sett, har inte plockat lös det än men..
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Japp <!-- </EdIndex> --></div>zappafan skrev:ser ett Grimeca ut så här tro...?
med "plåten" utanpå som bultarna håller mot drevet (som är rakt), har som sagt inte plockat lös det från moppen än..
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag körde 103 på Topspeed Malmby 2008-09-06 , vilket va den sista med "din" motor.
Drevning 14/32 ( 17" hjul ) och med 28mm förgasare , annars samma setup som du har.
Drevningen får du prova dig fram vilken som är den bästa , gäller att få pipan att jobba <!-- </EdIndex> --></div>
Drevning 14/32 ( 17" hjul ) och med 28mm förgasare , annars samma setup som du har.
Drevningen får du prova dig fram vilken som är den bästa , gäller att få pipan att jobba <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testat både lacknafta & försiktigt med aceton hände inte mycket med rostskyddsfärgen , så det blev 800 slippapper & sen en sväng med klarlack det får duga ,vill ju ha kvar "beater"-stuket på moppen..
Tydligen är det en Lappgubbe som ägt två likadana moppar (en var den här) som han körde till affär'n & handla med, då ena fick nåt problem börja han köra med den andra, kanske därför det är blandat ihop fälgar/nav litegrann..
Ari hade inte motorn gått 112 kmh? <!-- </EdIndex> --></div>
Tydligen är det en Lappgubbe som ägt två likadana moppar (en var den här) som han körde till affär'n & handla med, då ena fick nåt problem börja han köra med den andra, kanske därför det är blandat ihop fälgar/nav litegrann..
Ari hade inte motorn gått 112 kmh? <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jovisst har den det men då va motorn lagom inkörd efter renoveringen och med en helt ny pipa dessutom så mättes hastigheten ca 100 meter längre bort mot den sista gången. Man hann få liiite högre hastighet pga svag lutning på banan i Malmby <!-- </EdIndex> --></div>zappafan skrev: Ari hade inte motorn gått 112 kmh?
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja ja mena inte å va en tjatkärring,kul att ändra banslut/start, då går ju alla moppar bättre det året.. <!-- </EdIndex> --></div>Ari skrev:jovisst har den det men då va motorn lagom inkörd efter renoveringen och med en helt ny pipa dessutom så mättes hastigheten ca 100 meter längre bort mot den sista gången. Man hann få liiite högre hastighet pga svag lutning på banan i Malmbyzappafan skrev: Ari hade inte motorn gått 112 kmh?
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..