Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Hur mysigt är inte det här?
Jag är oerhört glad att vårt nya hus hade en Vedspis i köket. Släpper ifrån jättemycket värme genom varmluftskanaler och dessutom kan man laga någon form av mat även om strömmen går.
Ölflaskorna kommer väl att kommenteras så jag kan lika gärna berätta nu att det är väldigt gamla pilsnerflaskor.
Värmer du ölet på vedspisen?

Jag tror jag har en gammal kokbok nånstans (efter farmor) som är skriven för vedspis
Där står det :
"Koka upp med svag eld, lägg därefter i 3 vedpinnar och håll det sjudande genom att reglera spjället"
det var inga halvfabrikat då inte <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller tummarna för att mor inte ska ut o tjata på far idag!
För han har varit i garaget sen 11 :D Och han brukar sluta ca 23 :wink:
O bra humör är han på med :D

Det jobbiga idag är att ja inte hittar någon tång :roll: Samt att jag måste flytta på mina duettdelar som är i tvättstugan för at vi tydligen ska ha en duschkabin där för vi ska renovera badrummet däruppe...
Negetiva med de är att ja inte har lite dåligt med plats men de ska nog gå o lösa på ett eller 3 sätt :lol: Positiva är att jag då kommer ha dusch här nere resten av tiden ja bor här, samt toalett :P

Smidigt att kunna ha arbetsbänken precis bredvid så man bara behöver snurra på stolen 45grader ;D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nästan läge för en "webbkamera" staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Nästan läge för en "webbkamera" staff_gemini-1.gif
Vet du bara något lätt sätt ja kan få upp de live på internet så, har webbkamera såatt :wink:

Far kom in o frågade om ja kunde hjälpa han förut, så nu har ja hjälpt han flytta jänkaren lite o diverse andra saker, han är på strålande humör! Sen frågade jag snällt om jag kunde få låna en tång. då ville han titta va ja skulle ha den till :P Så visade han bromsarna på ciaoen, sen kom han med 3 näbbtänger :D Han sa även att han kände att garaget börjar bli färdigt nu! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->PipaZ , härligt livet leker, Lycka till 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:PipaZ , härligt livet leker, Lycka till 8)
Tackar :D

Upptäckt ett lite "fail" på forumet :P O nej, ta det ej som att jag gnäller nu, men där det står hur många som är online på forumet så står det rold istället för dold :roll: :lol:

Förövrigt så tog jag in cykeln förut... Men den historian/bilderna kommer i projekttråden! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
PipaZ skrev:
alf-johan skrev:PipaZ , härligt livet leker, Lycka till 8)
Tackar :D

Upptäckt ett lite "fail" på forumet :P O nej, ta det ej som att jag gnäller nu, men där det står hur många som är online på forumet så står det rold istället för dold :roll: :lol:

Förövrigt så tog jag in cykeln förut... Men den historian/bilderna kommer i projekttråden!
USA-forum vad kan man säga. Översättningarna är inte så bra ibland :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketsport: Amerikaner tror ju dom är bäst på allt :wink:

Lyfter denna tråden lite då, för som ja fattat är det som en "skitsnack" ? <!-- </EdIndex> --></div>
Pet3r
Inlägg: 86
Blev medlem: 22 dec 2009, 00:00

Inlägg av Pet3r »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du kan använda dig utav "bambuser" för att streama <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pet3r skrev:du kan använda dig utav "bambuser" för att streama
Hur funkar de ?
Jag är ju inte myndig än så tänkte om man var tvungen att vara de eller om de kostar pengar? <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->någon som har tips på vad man ska laga till för mat idag? <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:någon som har tips på vad man ska laga till för mat idag?
Potatisgratäng och något gott kött :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:någon som har tips på vad man ska laga till för mat idag?
Köttfärssoppa, och så bakar du baugette till det. Blir riktigt riktigt gott!:D <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nje, soppa, det är något tandlösa äter... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar