Sachs 2vxl som dör!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är jag här igen.. vaknat efter vintervilan!
Men jag får tusan inte bort mutten på vevaxeln!! Jag gav upp när kylan kom och nu när snön är borta vill jag ju kunna glida fram i härliga 30km/h igen!
Jag hittar inget bra sätt att hålla emot svänghjulet med..
Jag försöker kila fast typ en skruvmejsel i ett av hålen så att den spjärnar emot med hjälp av marken, men så fort jag tar i lite rör sig hjulet och det blir aldrig helt stumt..
Ber ödmjukast om hjälp återigen!!
/Ylva <!-- </EdIndex> --></div>
Men jag får tusan inte bort mutten på vevaxeln!! Jag gav upp när kylan kom och nu när snön är borta vill jag ju kunna glida fram i härliga 30km/h igen!
Jag hittar inget bra sätt att hålla emot svänghjulet med..
Jag försöker kila fast typ en skruvmejsel i ett av hålen så att den spjärnar emot med hjälp av marken, men så fort jag tar i lite rör sig hjulet och det blir aldrig helt stumt..
Ber ödmjukast om hjälp återigen!!
/Ylva <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->YAAAHOOO!!!!
Höll på att ge upp för stunden och så vips!! Muttern är loss!
Edit; Ropade hej innan jag kommit över ån.. för svänghjulet vill inte av..
Hur långt ska jag skriva in själva avdragaren och hur långt behöver jag skruva in skruven?
Ska svänghjulet bli så löst att det bara "ramlar" av eller ska jag behöva ta i för att få av det?
<!-- </EdIndex> --></div>
Höll på att ge upp för stunden och så vips!! Muttern är loss!

Edit; Ropade hej innan jag kommit över ån.. för svänghjulet vill inte av..
Hur långt ska jag skriva in själva avdragaren och hur långt behöver jag skruva in skruven?
Ska svänghjulet bli så löst att det bara "ramlar" av eller ska jag behöva ta i för att få av det?

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du skruvar in avdragaren så långt du kan så skruvar du på bulten tills svänghjulet hoppar loss, du märker det direkt. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Behöver jag spärra svänghjulet på något sätt eller är det bara hålla emot på avdragaren när jag skruvar bulten som gäller? <!-- </EdIndex> --></div>
Avdragaren får jag bara in några milimeter.. första gängorna ungefär, och bulten får jag in lite mer än halvvägs..Johan Lat skrev:Du skruvar in avdragaren så långt du kan så skruvar du på bulten tills svänghjulet hoppar loss, du märker det direkt.
Behöver jag spärra svänghjulet på något sätt eller är det bara hålla emot på avdragaren när jag skruvar bulten som gäller? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Räcker du håller på avdragaren. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Jag får inte in bulten tillräckligt långt verkar det som.. det tar stopp och jag har försökt slå med hammare på skiftnyckeln samtidigt som jag håller emot på avdragaren.. men den verkar inte röra sig något nämnvärt.. <!-- </EdIndex> --></div>
För själva funktionen är väl att bulten ska skruvas in och "skjuta ut" svänghjulet? Eller har jag fått det om bakfoten..Johan Lat skrev:Räcker du håller på avdragaren.
Jag får inte in bulten tillräckligt långt verkar det som.. det tar stopp och jag har försökt slå med hammare på skiftnyckeln samtidigt som jag håller emot på avdragaren.. men den verkar inte röra sig något nämnvärt.. <!-- </EdIndex> --></div>
-
du tänker helt rätt. de kan behövas lite kraft så släpper de att. <!-- </EdIndex> --></div>ylva skrev:För själva funktionen är väl att bulten ska skruvas in och "skjuta ut" svänghjulet? Eller har jag fått det om bakfoten..Johan Lat skrev:Räcker du håller på avdragaren.
Jag får inte in bulten tillräckligt långt verkar det som.. det tar stopp och jag har försökt slå med hammare på skiftnyckeln samtidigt som jag håller emot på avdragaren.. men den verkar inte röra sig något nämnvärt..
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
Vad händer om jag skulle råka skada någon av kablarna? Vart leder dom, är dom svåra att byta om jag skulle råka sabba det?
<!-- </EdIndex> --></div>
Ah måste snoka rätt på en lödkolv alltså!NiklasHögberg skrev:löda loss dem försiktigt sen kan man bryta ut den med en polygrip eller liknande. den nya pressar man i försiktigt sen löder man kablarna på plats igen!!
Vad händer om jag skulle råka skada någon av kablarna? Vart leder dom, är dom svåra att byta om jag skulle råka sabba det?