Ett stycke racer crescent

Tips, frågor och allmänt snack.
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Ett stycke racer crescent

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va och hämtade en crescent av en vän nyligen. igår. och då fattades lite små saker som kedja, bakre växelförare och sadel. och wire till allt.

så gjorde det enda rätta enligt mig.
Bild

började med att rota fram ett en fälg passande tjockleken på däcket. ungefär en tum. gick sen ner för att hämta min andra cykel vars trampnav är ur funktion. sedan så plockade jag ner bakfälgen. tog fälgen som jag rotat fram, coh började trä ekrar huller om buller för slippa använda 10 växel navet som är från cykeln. vill ha den enkel och clean. tog bort alla delar som tillhör handbromsar och även växel förarna. även ena kugghjulet försvann fram.

Bild
första försöket att ekra om, någonsin. har aldrig gjort det föru. nu har jag gjort det 3 gånger

Bild
försöker få det någorlunda bra. mäter mot frambromsen med skjutmått för att se efter skeva ställen

Bild
begynnelsen, vissa delar är redan bort monterade. allt sparas för att kunna användas igen.

sen tog jag även kedjan och sadeln.

har ingen aning om vad det är för modell. men typ 85-89 eller något, om man tittar klistermärkerna.

vevparti kan jag utläsa areo på, och gjutet är står det thun.
det är SR pedaler och SR styrtapp samt SR styre och orginial fälgarna är 622-16 weinm.. färgen? ja rosa <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Det ses ut som jag kommer lacka om den, ska försöka hitta en snygg rosa igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att du tagit dig ann en Klassiker! Självklart ska du behålla den rosa om du lackar om, men jag tyckte den såg bra ut redan nu. Du kanske bara skulle lack-bättra? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lacken är riktigt tråkig :/ har haft ett tufft liv i ett garage i 15 år. så måste bättras på minst. men ska nog se till att det blir bra :wink: eftersom jag kommer köra sprayburk så kommer jag försöka inte lacka på några ytor där slitage kommer uppstå, eftersom sprayburk har en förmåga att slitas ut fort.

fälgen bak kommer lacka om till vit, aluminium har blivit lite erjat och ser förjävlig ut. vit + rosa = snyggt!


gummit fram coh bak är grejerna som satt på från 80 talet. och måste erkänna att dom är i relativt bra skick, inga torrsprickor eller liknande. skön som fan att trampa på <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sådär, idag va jag iväg och köpte verktyg för att pilla ekrar odräntligt! hemagjoda verktyget va inte tillräkligt skonsam mot mässingen, så ville inte förstöra.

och tyvärr, fan letat som en galning, och vill inte betala 260 kr för en sprayburk, så cykeln kommer bli pippigul/rosa.

perfekt hippster cykel att reta folk med <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar