vevhuspackningsfan

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
DavidS

vevhuspackningsfan

Inlägg av DavidS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de gulbruna packningarna, är det de enda som går köpa enskilt?
jag tycker att dom är så "sköra" och inte har någon riktig bra passform.. (har rivit sönder en redan)

i packningsatserna med gröna packningar tycker jag fungerar bättre me de går inte köpa enskilt eller :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar lägga dom i olja ett tag före . då blir dom lite mer följsamma <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En liten stund i ljummet vatten om de har torkat, blivit sköra och krympt ihop. <!-- </EdIndex> --></div>
DavidS

Inlägg av DavidS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->aa juste de borde funka :D <!-- </EdIndex> --></div>
DavidS

Inlägg av DavidS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men om man lägger den i blöt brukar du då ha motorn på något torrt/varmt ställe så vattnet avdunstar.. om man häller i olja direkt kan det inte bildas kondens då? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Jag brukar lägga dom i olja ett tag före . då blir dom lite mer följsamma
<!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man får väl montera en kondensator. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

cobra karlsson skrev:Man får väl montera en kondensator.
staff_gemini-1.gif smart :D <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

DavidS skrev:men om man lägger den i blöt brukar du då ha motorn på något torrt/varmt ställe så vattnet avdunstar.. om man häller i olja direkt kan det inte bildas kondens då?
Lägg packningen på en bit hushållspapper en kort stund efter efter du blötat den i vatten. Sedan är bara fuktigheten kvar i packningen som gör den följsam och smidig. Det är så lite vatten att det inte har någon betydelse. Jag har aldrig sett det "droppat" när jag spänt ihop med skruvarna.

Lite svårt att säga hur länge jag brukar låta packningen ligga i blöt. Det beror på hur pass torr den är. Kanske några minuter eller så....

Grejen är att om papperspackningen får ligga för länge i det ljumma vattnet kan den ihopkrympta packningen blir för stor istället.

Nu menar jag packningar av pappersmaterial. Vad dom "gröna" packningarna är av för någonting vet jag inte för de har kommit på senare tid. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och lite diskmedel i vattnet så går det fortare. Diskmedlet tar bort ytspänningen så vattnet kryper in fortare. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Conrad...

he, he, lång har jag inte tänkt. :P

Jag kommer med en fråga på min "Synchroflexremstråd" senare. Jag själv har inget utvecklande svar på den men kanske du? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
DavidS

Inlägg av DavidS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej, det blir nog ett litet oljedopp. skippar de där me vattnet :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.lundqvist.se/visa_produkt.asp?nr=66156

Det använder jag dom få gångerna jag kör med papperspackning, annars så använder jag Loctite 5208 flänstätning till det mesta.
Kanske har att göra med att jag säljer Loctite :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag använder bara Hylomar. Pott tätt. Lätt och sära på grejorna sen också.
Eventuellt överskott torkar man bort med en trasa bara, helt osynligt sen. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar