Syrrans trike

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Syrrans trike

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo syrran köpte en custom hoj ifjol å började ta körkortet men klarade inte garagesvängen pga en skada efter en ridolycka (krossat bäckenben). Hon blev grymt ledsen eftersom hon både köpt hojen å sett fram emot ett liv som motorcyklist. Sen när vi satt å spånade började tankarna om en trike komma men tyvärr är dom snygga grymt dyra dessutom är hon kort så det begränsar ju en del.. Hon såg det hela som en omöjlighet men jag sade att om vi bara hittar en halvbra "stomme" så kan vi bygga utifrån den. Jag började leta efter en kompakt trike som var rätt i kurs för det är ju inte så mkt jobb att byta sadel tank mm.
Syrran som suttit å lusläst annonser har ringt mig ibland om diverse trikar men det har alltid varit ngt. som inte stämt..antingen glesa å fula eller svindyra å ibland tom bägge delarna! Men för två veckor sedan hände det. Jag såg en som verkade hyffsad å ringde på den. tyvärr var den för dyr för hennes plånbok men jag tänkte va fan..
Å tänka sig jag fick ner den till den summan som hon hade råd med!
Gissa om det var den rätta! För det första visade det sig att den var ägd & byggd för en tjej! kulören var syrrans favorit dessutom samma färg som på hennes bil. Som om inte det var nog så är den körklar ett helt år framåt.
Slutligen var säljaren klockren dvs trevlig å han höll den så vi lungt kunde kolla frakter sedan körde han upp den 4 mil till avlämningsstället.
Gissa om hon sken som en sol i survädret när jag träffade henne vid utlämningsstället. en riktig solskenshistoria å dessutom var ju triken gul :wink:

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt nice! med den där motorn så lär den aldrig bli stående heller :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_score.gif mistick_yes.gif Så ska de se ut <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Doktorn, du har en god själ,din syrra har tur som har dej till bror :oops: thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan vad cool den va. Kul med mer folk som halkar in på mc livet <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grymt fint bygge :D
låter som en trevlig affär :) nu får din syrra en trevlig sommar när den får köras :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin trike! Det var en av de snyggare jag sett faktiskt.

Trike är ju ett utmärkt alternativ för alla som vill köra hoj men inte kan pga av skador. Har sett tjejer med höftproblem tidigare som valt trike. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En gammal klasspolares far var med om en mc olycka och vart förlamad från midjan och neråt.
Men han är ju knutte så han byggde sig en trike och har skor fastsatta där han har fötterna i och plats ibak för rullstolen.

Så allt går om man vill :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låg, kompakt och snygg! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt snygg trike doc, tror väl fanken att din syster är nöjd med den där... :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fullkommligt älskar Trike`s :P Ska nån gång försöka köpa tillbaka den jag byggde 1982 :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar! :D

Igår skulle hon göra premiärturen men hon kom inte ens ur garaget :(
Tydligen hade säljaren haft problem med slavcylindern på kopplingen å flyttat om den lite huller om buller. detta gjorde att när hon tryckte kopplingspedalen i botten ploppade kolven ut ur slavcylindern som även var av en djävligt konstig modell utan låsring :shock:
Djäkligt konstigt kan även tyckas att det finns barnsjukdomar på en trike som varit med sedan 1984 !!
Att sedan säljaren gått under jorden å vägrar svara i telefonen gör inte saken bättre :evil:
Men det skiter jag i å nu är ju detta inget stort problem behöver bara hitta en slavcylinder med lite längre slag så är problemet löst..
Lite arg blev jag dock när jag märkte att cylindern satt monterad med genomgående bult å lös mutter på baksidan så man var tvungen att lossa hela gaveln på transen för att muppen inte lagt en punkt på varje mutter ååå så jobbig..funderar dock var jag skall hitta info om olika slavcylindrars storlek jag vet att trikebyggare brukar köra med Saab V4 å volvo slavcyllar men jag vet inte hur dom ser ut & var man hittar info/mått på dessa..? <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:tackar! :D

Igår skulle hon göra premiärturen men hon kom inte ens ur garaget :(
Tydligen hade säljaren haft problem med slavcylindern på kopplingen å flyttat om den lite huller om buller. detta gjorde att när hon tryckte kopplingspedalen i botten ploppade kolven ut ur slavcylindern som även var av en djävligt konstig modell utan låsring :shock:
Djäkligt konstigt kan även tyckas att det finns barnsjukdomar på en trike som varit med sedan 1984 !!
Att sedan säljaren gått under jorden å vägrar svara i telefonen gör inte saken bättre :evil:
Men det skiter jag i å nu är ju detta inget stort problem behöver bara hitta en slavcylinder med lite längre slag så är problemet löst..
Lite arg blev jag dock när jag märkte att cylindern satt monterad med genomgående bult å lös mutter på baksidan så man var tvungen att lossa hela gaveln på transen för att muppen inte lagt en punkt på varje mutter ååå så jobbig..funderar dock var jag skall hitta info om olika slavcylindrars storlek jag vet att trikebyggare brukar köra med Saab V4 å volvo slavcyllar men jag vet inte hur dom ser ut & var man hittar info/mått på dessa..?
Jag har en slavcylinder från en Volvo M46 (Volvo 740 GLT+Turbo) Den fås mot fraktkostnad om din adress hamnar i min inkorg. Kan mäta slaget på den först om du vill. Skall fungera enligt killen jag köpte lådan av. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar