Moppeaffärer som inte blev nå bra

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Moppeaffärer som inte blev nå bra

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag är jag arg :twisted:
Jag bestämde mig för att jag skulle köpa zundappen som kom ut på Blocket igår.
ringde och pratade med killen som var från Vilhelmina.

Jag var den förste som ringde sa han, jag frågade om han kunde släppa den lite billigare om jag slog till direkt men han slingrade sig och när jag frågade om han hade fler foton så sa han att han skulle fixa det,
Jag ville trots allt göra upp affären för jag kände att moppen var helt rätt för mig, en svensksåld orange -73:a med org patina och några småbulor i tanken, otrimmad (iof med fel cylinder )den var helt komplett och allt fungerade. men säljaren insisterade på att jag skulle titta på bilderna först.
ok sa jag.
jag kikade på bilderna han skickade och ringde tillbaka och efter ett långt samtal där jag sa att jag betalar det han begär så sa han att jag inte fick köpa den för det var en kille i Huddik som var så sugen och ville betala dom 12500 han begärde !
då sa jag att: ja men jag var ju först och jag betalar vad du begär ??
jo men han i huddik är ju så sugen.

ffyyyy faaaaan vilken säljarskitstövel !!
hur fan kan man INTE få köpa när man är först och vill betala det säljaren begär???
:twisted: :twisted:

tur att det inte är närmare till Vilhelmina :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fyfan va taskigt :shock:
Har man pratat med en intresserad så får dom andra ställa sig i kö! Det är ju lite som att skaka hand med någon och sedan bara strunta i det....

Sen är det ju möjligt att han hittar på historien för att få dig att bjuda ännu högre :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sånt där är taskigt! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såna säljare hör också till BUSSIGA KLUBBEN :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->han kanske tjurade ihop för att du prutade först..
så kan Norrlänningar vara men då skulle han ju sagt från början att han inte sänker en spänn..Jag har en historia å den är sann för det är polarns tvära brorsa som gjorde detta..
Han satte ut en veteranbil i mint originalskick
en sthlm:are ringde prutade ngn tusing per telefon. Polarens brorsa sade ok. men inget mer prut kom ihåg vad jag säger..
Sthlmarn tog med sig polaren åkte upp med bilsläp till Norrland å tittade på bilen när dom knallat runt ett varv började dom pruta. Säljaren sade bara "kommer du inte ihåg vad jag sade när vi pratade i telefonen.."
Joo sade dom bilen ser ju bra ut.. men det var ju en lång resa så vi vill att du prutar ngn tusing till..nix sade säljaren jag har sagt vad som gäller
Då började dom dividera igen om prut..polarens brorsa vände sig om slog igen portarna sade bara "grabbar det är bäst ni åker ni har långt hem" å dom fick åka han vägrade i sten sade bara ni har fått flera varningar å fattar ni inte efter det så är inte ni ngn jag vill göra affärer med.Å dom fick åka hem.

En fundering bara.. Undra om du fått zundappen om du bara sagt åt säljaren jag tar den för det du begär å slänger in en handpenning omgående..sen är det ju som är med vissa säljare money talks..
bjud en tusing mer å säg att då får han inte tveka en sekund då kanske han låser affären åt dig. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trist när det blir så. Doktorn, man ska vara hård i affärer, annars kommer allting gå åt h*lvete, men man ska vara rättvis likaså, sätta högt pris, o låta folk pruta!:) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Sven

Inlägg av Sven »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas att det inte var han i näsviken-hudiksvall som skruvar sönder zundappar ock säljer dom i delar. <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp cx50
Zundapp ks50 1973
monark skoterett
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->troligen...... men då blir säljaren säkert lurad han med ,för han är skyldig folk pengar runtom i sverige säger att han sätter in det belopp som felas men de pengarna kan man glömma <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag gjorde ett taffligt prutförsök för att känna lite på honom men ändrade snabbt taktik och talade om att han får vad han begär.
det värsta var att det var han som envisades med att jag skulle titta på bilderna först innan vi gjorde affär. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo en typisk förhalare tror jag att den där säljaren var..
Det finns många som sätter ut annonser å hittar på än det ena än det andra bara för att fördröja..För som säljare har man aldrig bråttom å ju mer intressenter det blir ju högre blir priset köparna startar själva en auktion av det hela tyvärr..
Nu var ju den moppen inte ett sånt enormt klipp å det gör det hela lite svårare. Men annars när det kommer ut bra affärer å man snackat å fått en vink om vad det är för ngt. Så gäller det att vara påstridig å påtala att han låser den på ngt sätt. Men ibland går inte ens det!
Har varit djävulskt "på" ibland som tex när en snubbe skänkte en superfrän husvagn. Han sade att han skulle bort å lovade att hålla den till dagen efter. Men då skyllde jag på att då är jag borta så jag kan hämta den på hans gård fastän han är borta för den var ju som sagt till skänks. Men han svarade att det var dåligt med luft i ett däck jag kontrade med att jag tar med punkaspray å liten kompressor.

Men nix jag skulle promt få komma nästa dag! Då jag insåg att det var lönlöst att göra en snabb affär så bjöd jag honom en femhundring om han håller den å berättade om att jag blivit blåst på folk som inte hållit grejer förr. Han garvade å sade "nää sån är inte jag du känner inte mig" Likt förbannat så svarade han ej dagen efter å när jag till slut skickade honom ett sms så fick jag svaret att han sålt vagnen åt ngn annan ...
så kan det gå
:roll: <!-- </EdIndex> --></div>
anton

Inlägg av anton »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller aldrig på grejer först med pengarna får handla.Det var en kille som skulle köpa min skoterett i går kväll som ville att jag skulle hålla den åt honom och han dyk aldrig upp trots att vi bestämt tid och kommer han nu så är moppen såld. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den där fram moppen som ligger på blocket nu , där har säljaren inget telnr ute
bara mailsvar och man skulle lämna telnr står det

Man mailar ju "genom blocket" så man kan ju inte se om det går fram
(vanlig mail kan man ju begära lev. kvitto och läs kvitto)

Jag har inte fått nåt svar varken på mail eller tel och jag skrev att det går bra att svara även med SMS

Jag får väl maila igen och be honom att svara när han läst mailet så jag vet att det gått fram

Sen är det väl han som vill vänta till så många som möjligt svarar på mail så han kan trissa upp priset (som han inte heller har skrivit ut)

Vi får väl se.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Money talks" gäller för mig vid affärer. Först med kontanta pengar på kontot eller i handen får ta det jag säljer.
Orkar inte med de som säger att dom ska ha grejerna och kommer och hämtar i morgon, dom brukar inte komma. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi lägger handpenning och ibland hela summan om vi inte kan komma på en gång eller om mopeden ska skickas. Däremot så finns det säljare som inte tar emot förskottsbetalning eller handpenning och det är inte alltid säkert att man kan åka på en gång om moppen är 40 mil bort. Då får man chansa och fråga flera gånger för att försäkra sig att affären gått i lås i alla fall. Men visst ha det hänt att man suttit i bilen och varit på väg och fått telefon från säljaren att den är såld för att någon tjomme kunde betala några hundra mer :roll:

Det ynkligaste exemplet var när en tjej ringde oss och sa: - Min pojkvänn vågar inte ringa men har har redan sålt moppen till en som ville betala 500kr mer (gällde en fungerande F50 för 1000kr i Umeå). Mitt svar var ganska enkelt: Vi sitter redan i bilen och ni hade ju kunnat ringa och fråga mig om jag ville betala mer :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På 90talet såg jag en NSU MAX 250cc på Text TV för 6000:- i Hallsberg
Jag ringde och bestämde att jag skulle hämta den på nästkommande Lördag ,Prutade inte utan vi var överens, Tågbiljett köptes och på Lördag bar det iväg. MCn skulle tas på Tåget hem.
När jag efter flera timmar närmade mig Hallsberg ringde jag upp säljaren enligt överenskommelse , han skulle komma dit med den.

Han svarar då , Det kom en kille från Stockholm och han lastar den nu !

Han var helt oförstående att han gjort fel , Snacka om att bli BLÅST !!

En annan gång körde jag 200 mil fram och tillbaka för att bara konstatera att säljaren ångrat sig och inte ville sälja den utlovade Zundappen för 10000kr , Snacka om att bli BLÅST igen !!

Året efter annonserar han ut den för 35000kr.
Jag ringde upp honom och påtalade att han borde åtminstone betala bensinpengar till mig , men inte !

:( <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Skriv svar