<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amstaff_Loco skrev:Har din kompis en likadan???? skulle du i så fall kunna ta några bilder o dylikt på den så man har lite mer å gå på, va gällande allt

Jo, jag kan ta ett antal bilder på mopeden när jag hälsar på killen framöver. Riktigt när vet jag inte för det blir inte så ofta jag är där.
Den mopeden är helt omlackad. Det är gjort på någon billackeringsverkstad tror jag. Hur de kom fram till kulören vet jag inte men det är blå metallic lack som liknar den på bilden ovan. Den här mopeden var ganska rostig när han började med den men de hittade säkert något ställe där lacken var i behåll. Kanske ovan tanken eller på ramen under flaket.
Han som hade mopeden innan köpte den begagnad hos Cenells på Unionsgatan någon gång 1970. Priset var då 150 kronor och då ingick ett par nya framdäck på affären. Mopeden var från början tvåväxlad och hade primärtransmission med synchroflexrem men killen byggde om motorn till treväxlad och kedjetransmission. Det var lätt att hitta delar på den tiden och inte alls dyrt begagnat heller. <!-- </EdIndex> --></div>