Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Koll på kronofogden

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I mitt företag händer det att vi anlitar fogden för att driva in pengar, det kostar inget, alla avgifter får den som har skuld betala. Det läggs på hans faktura. Enda gången det kostar nåt är när det inte finns nån betalnings
förmåga hos den som är skyldig. Då får du betala avgifterna.

Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Ettansmopeder och motor

Inlägg av Ettansmopeder och motor »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja som sagt jag har aldrig gjort det.

men det kostar 600kr tror jag väl?

tack för ditt svar kan vara bra att veta. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt företag är rätt stort, och vi använder bankens indrivare ( HB ) så det är kanske därför det inte kostar nåt.
Men kolla dessa 600 kr, tror att det läggs på kundens faktura. Sen är det ju sällan värt besväret att driva in småpengar, det blir alltid för mycket tjafs, som det är svårt att hinna som småföretagare.
Bättre att sälja en pryl till istället.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Ettansmopeder och motor

Inlägg av Ettansmopeder och motor »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Caddylasse skrev:Mitt företag är rätt stort, och vi använder bankens indrivare ( HB ) så det är kanske därför det inte kostar nåt.
Men kolla dessa 600 kr, tror att det läggs på kundens faktura. Sen är det ju sällan värt besväret att driva in småpengar, det blir alltid för mycket tjafs, som det är svårt att hinna som småföretagare.
Bättre att sälja en pryl till istället.
Lasse
jo det är ju så! finns allt för mycket oärligt folk i dagens samhälle. <!-- </EdIndex> --></div>
turbouffe

Inlägg av turbouffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raggarkingen måste må väldigt dåligt tror jag då han ger sig på folk i sina omdömen helt utan anledning, han ansåg visst att jag skulle söka hjälp..... <!-- </EdIndex> --></div>
SM6WXA
Kontakt:

Stolligt.

Inlägg av SM6WXA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja vad skall man göra det finns alltid konstigt folk, det kommer vi aldrig undan 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den killen hör definitivt inte hemma på tradera och andra säljsajter..får verkligen hoppas han avstängs snarast så får han sitta å sälja prylarna till sig själv istället... :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

turbouffe skrev:Raggarkingen måste må väldigt dåligt tror jag då han ger sig på folk i sina omdömen helt utan anledning, han ansåg visst att jag skulle söka hjälp.....
Personligt påhopp, tillräckligt för att du skall kunna kontakta Tradera och få det borttaget, har själv fått ett dåligt omdöme borttaget pga det, killen gav alla negativt fast han inte betalade och idiotförklarade alla, räckte för att Tradera för en gångs skull skulle reagera.

Läste nu reglerna och såg att det blivit mer som Ebay, dom skiter i dig så länge säljaren betalar sin faktura, verkar bara som om man kan få det tillbaka tagit om han blir avstängd, fan vad det suger, förr kunde man få lite hjälp av Tradera när det var svenskt, vekar helt försvunnit nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur många har tröttnat på den här annonskampanjen då ?

Han verkar vilja sälja hur mycket som helst med flera annonser i veckan under flera månader :shock:

inga priser och inga bilder på delarna dessutom vill han inte att man mailar
:clapping:

jag ringde ett par ggr för ett bra tag sedan men ingen svarade och på mailen har jag förstås inte fått svar. :evil:

vad vill han :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

kejsaren skrev:hur många har tröttnat på den här annonskampanjen då ?

Han verkar vilja sälja hur mycket som helst med flera annonser i veckan under flera månader :shock:

inga priser och inga bilder på delarna dessutom vill han inte att man mailar
:clapping:

jag ringde ett par ggr för ett bra tag sedan men ingen svarade och på mailen har jag förstås inte fått svar. :evil:

vad vill han :?:
Vem tänker du på? Han som annonserar om Zündappdelar på blocket typ 49 ggr i veckan? GB-bagaren heter han på Tradera isåfall. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm .. glömde länken :lol:

http://www.blocket.se/gavleborg/Zundapp_prylar_1968_85_beg_o_nos_33919336.htm?ca=10&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den här va rolig :lol:

Jag tror han är väldigt glad åt sitt köp i alla fall slider_score.gif

http://www.blocket.se/vastmanland/Pelarborrmaskin_33920368.htm?ca=10&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Ja han är omtalad och välkänd bland Zündappägare. Zündappkungen har han visst kallat sig i vissa sammanhang. Annonserar under många olika namn och med en hel drös telefonnummer. Har varit mycket storm kring den mannen på bl a SZK.nu. Numera har han ganska bra omdöme på Tradera även om han annonserar ut grejer på Blocket som även finns på Tradera.

Av nån anledning tror han att han får sälja mer om han lägger in nya annonser varannan dag. T ex så sålde han en jättefin Zündapp 68a häromveckan. La säkert upp 1 annons i veckan samtidigt som den fanns på Tradera :roll:

Höjer dock ett varningens finger för på Tradera så kör han gärna med samma bild på olika objekt. Det man ser är inte alltid det man bjuder på med andra ord.

Men som sagt, han har ganska bra omdömen på Tradera så vi ska inte smutskasta honom. Han kanske har skärpt till sig. <!-- </EdIndex> --></div>
SM6WXA
Kontakt:

Inlägg av SM6WXA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför inte låta Tradera stänga av honom? En sådan fräck person måste det vara något fel på.
Fel tanke av mig??? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->idiot om du frågar mig.
oseriös och dum kanske nå´n annan skulle ha sagt :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar