NV Autoped 117B-54

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
kasten

NV Autoped 117B-54

Inlägg av kasten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sömnlös pga tillskande tändinställning. Finns det någon som kan något om 40cc motorn på NV 117B med SIMA tändning? Även en med Stenholms d:o.
Det går inte att sänka tändningen, har försökt på alla sätt.
Den skall ju ha 2mm förtändning, men brytarna öppnar på minst 3,5mm.
Har hört att det har hänt att vevaxeln kunnat vridit sig i balanserna, har någon varit med om liknande?
Något tips? <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du rätt brytare. <!-- </EdIndex> --></div>
kasten

Inlägg av kasten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, jaadu jag vet inte. Fäst och justerskruvarna stämmer, men för övrigt vet jag inte. Det kan ju vara fel.
Har justerat tändplattan så mycket det går, men det är fortfarande för tidig tändning c:a 3.5mm förtändning. <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går att justera med att ändra höjden på släp klacken endera fila ner den eller ta loss den och skruva dit med en bricka mellan har gjort detta på en Novolette och det funkar bra. <!-- </EdIndex> --></div>
kasten

Inlägg av kasten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipset, jag fick ett liknande förut (att fila ner klacken), har inte vågat
men skall fösöka med det. Tack så länge. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar