älgläpp 1145??

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
mocklarn
Inlägg: 148
Blev medlem: 30 okt 2008, 00:00
Ort: Tidaholm

älgläpp 1145??

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej!
jag tänkte bara kolla om någon här vet om en "älgläpps" (crescent 1145) fälgar är samma som de tidigare crescent 2000? alltså om de har samma bakdrev med gänga inuti centrumet som cr2000?

tacksam för svar! :D
mvh mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, det är samma fälgar och samma bakdrev som 2000 och 2000s med 28T. 2005 och 2015 har (3växlade) har 36T. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har kollat på min älgläpp å den har lite anorlunda baknav.. bromstrumman är lite bredare å mindre i diameter å min moppe är helt orörd men jag skall även kolla på polarens omekade älgläpp så jag blir säker på vad jag påstår.. Jag kan ta ett foto på baknavet om ni vill. i övrigt är det samma stuk dvs halvnav med gängat drev.men om ja inte minns fel står det sachs på skölden. framnavet är däremot identiskt med 2000 modellerna. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla gärna upp det!
Jag tittade i reservdelskatalogen för 1145 o 2000 och där är det samma art.nr och utseende på fälg, nav och drev. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja nu har jag krälat upp på vinden å fotat hjulet


Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->idag har jag vartit ute å cruisat med min berini. stannade då till hos min polare å kollade in hans älgläpp. å han hade ett exakt likadant bakhjul som jag (sachs) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för att du kollade. Det var intressant och väldigt bra att veta!
Men borde inte 2000 navet passa eftersom reservdelskatalogerna anger samma nav till båda modellerna? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->joo det borde ju funka om inte bromsköldens arm är kortare eller har fel mått på hålet. Men jag har ju ramen demonterad för lack å har även ett 2000bakhjul så jag kan kolla.
mvh <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn
Inlägg: 148
Blev medlem: 30 okt 2008, 00:00
Ort: Tidaholm

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för upplysningen!
men ser inte bromstrumman mindre och bredare ut än cr 2000?? :roll:

mvh mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det skrev jag tidigare :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar