Ny moped till samlingen...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Agent.007

Ny moped till samlingen...

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har precis kommit över följande moped :lol:.

Bild

Den skall hämtas till helgen. Det blir nog den längsta resan jag kommer att göra för att hämta en moped, 140mil tur och retur... :car: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ju ut att vara värt resan helt klart :wink: välkommen i raketgänget.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
mocklarn

Re: Ny moped till samlingen...

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Agent.007 skrev:Har precis kommit över följande moped :lol:.

Bild

Den skall hämtas till helgen. Det blir nog den längsta resan jag kommer att göra för att hämta en moped, 140mil tur och retur... :car:
det blir nog underbart! måste varit ett bra pris om du åker 140 mil :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar, men det blir faktiskt nummer två. Jag har en 1163 också.
1163:an har väl minst sagt patina. Får väl se till att lägga in en bild på den också.

Nu var det ju från början egentligen inte en resa för att hämta mopeden utan det var tänkt som en semester med skoteråkning och fiske till min kollegas landställe.

Men eftersom jag visste att hans kusin hade en raketare i ladan så slog jag en signal till kusinen och frågade om jag fick köpa den. Han hade inte suttit på den på 15år så jag fick gärna köpa den. :D

I vanlig ordning så saknar den alla kåpor, så jag får väl försöka att jaga rätt på dem så jag kan få den komplett. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker den ser fin ut! Grattis till Kultmoppe!
Köra skoter, då blir det en bit upp landet då?

Det längsta vi har åkt för att hämta moppe är 55mil enkel väg. Det blir riktigt trevliga utflykter när man drar iväg på en tur! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag som trodde jag var tokig med 46mil enkel väg :car: <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt så var det inte tänkt som en mopedhämtarresa. Det blev liksom bara en bonus :lol:

Stället vi ska till ligger strax utanför Norråker i krokarna av Vilhelmina och Dorotea.
I morgon bär det av! Fiske, skoter och moppe... kanske glider det ner en och annan pilsner också. slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha... det var ju ett tag sen jag fick hem moppen.
Har så smått börjat pilla lite på den, ju mer man pillar ju mer hittar man som man vill åtgärda.

Var tycker ni gränsen går för att totalrenovera en moped?
Jag blir mer och mer sugen på att lacka om hela mopeden.

Till exempel så behöver jag ekra om hjulen eftersom det finns ekrar som är av och andra som är i dåligt skick. Då känns det dumt att inte göra något åt rosten som finns på fälgen också.

Det sägs ju att en moped är bara orginal en gång... undrar var jag har läst det någonstans :wink:

Vad har ni för åsikter i ämnet?

Kämmer in en bild på ett av hjulen.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är FÖR renoveringar eller restaureringar som det heter..

vad tycker ni andra ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker att totalrenovering innefattar även lackning, annars kanske man kan kalla det bruksskicksrenovering, :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaa tittar man på klubbkompisen Martins superfina mopeder så spelar det ingen roll att en moped är original en gång, för hans är tamejsjutton otroligt fina! Det tycker jag är ännu roligare, för då får man en hint om hur fina dom var när dom var nya! Kolla på hans raket bara:

Bild

P.S Han är lackerare... syns det :roll: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OJ !! den var fin <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan nästan säga att den varit ny två gånger, mycket fin :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fantastisk raketare! Där har man lite att se upp till.
Då får det bli en totalrestaurering.

Fick nya Norscandkatalogen i veckan. Det fanns ju lite trevliga nyheter för t.ex. raketarna. Både gummibussningen till bottenlänksfjädringen och dekaler.

Är det någon som köpt dekaler från dem och kan uttala sig om kvalitén?

Det fanns ju för ett tag sedan nygjorda ramgummin på Tradera, finns det någon stans det går att få tag på dem nu? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har dessa dekaler och varit med i produktionen. De är riktigt bra klisterdekaler. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar