Militärcykel

Tips, frågor och allmänt snack.
bengan36
Inlägg: 8
Blev medlem: 18 jul 2008, 23:00

Militärcykel

Inlägg av bengan36 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej

Jag har en gammal militärcykel ( troligen från 70-talet ) med 26 tums ballongdäck ståendes i mitt källarförråd och samlar damm.
Är väldigt fint originalskick till och med däcken ( trelleborg t-nabb är kvar och är i fint skick )
Hittade cykeln på en loppis för ca 10 år sen.
enligt säljaren och skicket att döma så är den helt oanvänd innnan förrådet den stod i tömdes.
Verktyg som ska finnnas finns även samt cykelpump finnns också om det nu kan ha nån betydelse.
Skulle vara kul att veta om cykeln kan vara värd nånting eller om den bara betraktas som skrot. Bilder kan ordnas lämgre fram om nån skulle vara intresserad. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg en halvtaskig på Blocket alldeles nyss för 850 kronor tror jag annars möjligen 800.
Din är säkert värd mer. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det skulle vara kul att se bild på den.
Militärcykeln har ett gott rykte och ett bra andrahandsvärde. Att det finns verktyg och pump är ett plus om du ska sälja till en entusiast. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta är BENGAN36 miltärcykel:

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken pärla! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När det gäller militärcykel så har jag ett särskillt minne, året var 1950 , hemvärnet i soknen där vi bodde skulle sälja ut cyklar för 50 kr st, så min far köpte 2 st, till mej och min tvillinbror, sedan fick vi pengar att köpa färg för , hos den lokala cykelhandlaren, vi målade cyklarna och sedan hade vi varsin mycket bra cykel som räckte i många år. dom cyklarna hade 28 tums hjul med smala däck, någon som vet när militärcykel hade smala däck, när var dom cyklarna tillverkade tro?:D :bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar