Hemmagjort pessar

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Hemmagjort pessar

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eftersom Skökan envisas med att åka omkring utan skydd för sina kroppsöppningar och jag inte lyckats hitta sådana bland alla "vuxenleksaker" man normalt hittar på nätet beslöt jag att försöka tillverka själv. Jag fick låna ett original av Raketsportarna och har gjort en första prototyp idag, ska förbättra så den ser original ut och tillverka fler ifall nån annan behöver.
Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, det gick fort! :shock:
Ser bra ut, men den skulle ha fått sig en slipning på ovansidan. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska göra en ny form för att det inte ska behövas :D Gipset stelnade lite för fort, var för snål på vattnet :oops: Tog förrexten en hel timme att tillverka det första inkl form, kommer ALDRIG att betala flerahundra för nån begagnad plastgrej. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den kommer att bli riktigt bra och på rekord tid dessutom.
Jag beställer ett till 1262 MINI'n och gärna ett extra om det går för sig... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alla sätt är bra utom dom dåliga :D Jag brukar ta ett lock från diskbänksvattenlås IFÖ, det brukar alltid bli ett par över lite då å då.
2 varv med eltejp över falsningen på burken, sen stämmer gängan i locket perfekt. dom är normalt vita, men med lite svart färg så ser man nästan inte skillnad på ett original.
när jag fått ordning på datoreriet så kan jag lägga in nån bild på den. <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa: IFÖ säger du..hmm, måste kolla lät intressant. Kanske går att ta en genväg där.
Jossan: Givetvis kommer lock att ordnas till er. :D <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->undrar om den här länken funkar

http://www.vvsguiden.se/catalog/img.asp?iconId=1838&nodeType=1

Jo det gör den, den vita proppen på röret som är i 45`vinkel <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska kolla det locket, tack och bock! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser bra ut lorden...beställer ett lock på stående fot :wink: behöver ett till min box som saknar lock...tänkte ha den till min golden.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar