F50GXL
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag får väl förklara mig då, vad jag menar är att prismässigt får man aldrig lika mycket hk per investerad krona som med en zundapp-motor. Bevisligen är dom förhållandevis billiga och enkla att få ordentlig fart på. Men har man pengar kan jag tänka mig att en ekf eller 50s är bättre på ett sätt: man slipper den akrobatiska övningen att växla med hela benet varje gång man vill byta växel... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Om man nu inte uppgraderar sig till en 4 eller 5 pet Zündapp, då är allt bra <!-- </EdIndex> --></div>Bruun skrev:Jag får väl förklara mig då, vad jag menar är att prismässigt får man aldrig lika mycket hk per investerad krona som med en zundapp-motor. Bevisligen är dom förhållandevis billiga och enkla att få ordentlig fart på. Men har man pengar kan jag tänka mig att en ekf eller 50s är bättre på ett sätt: man slipper den akrobatiska övningen att växla med hela benet varje gång man vill byta växel...
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
En Honda motor ger ju klart mera leka för pengarna ... <!-- </EdIndex> --></div>Bruun skrev:Jag får väl förklara mig då, vad jag menar är att prismässigt får man aldrig lika mycket hk per investerad krona som med en zundapp-motor. Bevisligen är dom förhållandevis billiga och enkla att få ordentlig fart på. Men har man pengar kan jag tänka mig att en ekf eller 50s är bättre på ett sätt: man slipper den akrobatiska övningen att växla med hela benet varje gång man vill byta växel...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Dock har jag tändproblem som jag felsöker nu, men det är en annan femma. <!-- </EdIndex> --></div>
Ja, ju mer jag mekar och kör med Hondan, ju bättre börjar jag tycka om dom motorena. Jag har bara en klen 65cc noname, och ändå drar den jävligt bra! och växlarna är underbara på den!S_Compakt skrev:
En Honda motor ger ju klart mera leka för pengarna ...
Dock har jag tändproblem som jag felsöker nu, men det är en annan femma. <!-- </EdIndex> --></div>
Sachs EKF
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm tänkte att få lite bättre fart på min Compact med en EKF motor & en Cylle från en Cross 50cc + förgasare bing 21. ..
Men väldans trångt att få plats med någon lämplig förgasare på dessa tyvärr. Vill inte ha den utstikande flera decimeter på sidan...
Få se om jag hittar på någon lösning....hadde jag hafft en svarv så kunde man gjort ett insug passande min 20mm Dellorto UB....
Hmm 80cc för Zundapp åkare....***L***...
http://cgi.ebay.de/80ccm-Zylinder-Kolben-Zundapp-K80-K-80-z100-02-903-/280697052041?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item415ad91b89
För Puch.....
http://cgi.ebay.de/80ccm-Zylinder-Puch-M50-Sport-Tuning-25-50-Metrakit-/290581005298?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item43a7fa43f2
För Honda....
http://cgi.ebay.de/Zylinder-Zylinderkit-Racing-Honda-MTX80-MTX-80-HD06-NEU-/380280955354?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item588a82e1da <!-- </EdIndex> --></div>
Men väldans trångt att få plats med någon lämplig förgasare på dessa tyvärr. Vill inte ha den utstikande flera decimeter på sidan...
Få se om jag hittar på någon lösning....hadde jag hafft en svarv så kunde man gjort ett insug passande min 20mm Dellorto UB....
Hmm 80cc för Zundapp åkare....***L***...
http://cgi.ebay.de/80ccm-Zylinder-Kolben-Zundapp-K80-K-80-z100-02-903-/280697052041?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item415ad91b89
För Puch.....
http://cgi.ebay.de/80ccm-Zylinder-Puch-M50-Sport-Tuning-25-50-Metrakit-/290581005298?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item43a7fa43f2
För Honda....
http://cgi.ebay.de/Zylinder-Zylinderkit-Racing-Honda-MTX80-MTX-80-HD06-NEU-/380280955354?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item588a82e1da <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->80cc cylindern till Zündapp är inte till "vanliga" motorer utan en helt annan motor, kinesisk tillverkning på den, passar inte våra svenska. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 471
- Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
- Ort: Lödöse
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du ringt Roffe på VRM ? http://vrm.se/ Säkert kan han ha eller fixa rörböjar till dig.
Så här står det:
Dessa rörböjar finns i flertalet storlekar och täcker dom flesta behov, när man ska bygga till exempel insugningsrör.
Finns i följande storlekar:
*Inre och yttre tjocklek 24X31 mm
Radie 33 mm
Tjocklek på röret 3,5 mm
*Inre och yttre tjocklek 26X32 mm
Radie 34 mm
tjocklek på röret 3 mm
*Finns även i storlekar 30X36 mm
32X40 mm
34X40 mm
39X45 mm
<!-- </EdIndex> --></div>
Så här står det:
Dessa rörböjar finns i flertalet storlekar och täcker dom flesta behov, när man ska bygga till exempel insugningsrör.
Finns i följande storlekar:
*Inre och yttre tjocklek 24X31 mm
Radie 33 mm
Tjocklek på röret 3,5 mm
*Inre och yttre tjocklek 26X32 mm
Radie 34 mm
tjocklek på röret 3 mm
*Finns även i storlekar 30X36 mm
32X40 mm
34X40 mm
39X45 mm
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Böjarna som du före slår passra inte mina ider...med tack iaf...Lasse
Lite mera bilder..på DV... pul...
Bilder på motor vid hoppsättn. som skall tvingas i min Compact. Det måste gå....
Fort sättningen av F50 med Sach S motorn, då jag inte löst problemet med förgasaren till Compacten...
<!-- </EdIndex> --></div>
Lite mera bilder..på DV... pul...
Bilder på motor vid hoppsättn. som skall tvingas i min Compact. Det måste gå....
Fort sättningen av F50 med Sach S motorn, då jag inte löst problemet med förgasaren till Compacten...
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->F50GLX uppdate
Hmm slänger in några bilder, nu är motorfäste för SACHS 50/5 AKF motorn är monterad i F50GLX ramen
allt är svetsat...testat & provat...så nu passar motorn i F50GLX ramen...
Har gjort det skruvbart det går att skruva bort då jag inte ville kapa, svetsa och förstöra F50GLX ramen.....
Att tänka är att kedjan går på höger sida & bromstrumma blir då istättet på vänster sida...då passar inte fotbromsen....
Var mycket att tänka på o provat allt 100ggr innan allt föll på plats....tex det tog i över allt:
bromspedalen, kedjan, ramfästen, bromsstången till bakre bromstrumman mmm
Motorn på plats äntiligen....
En vy av motor å bromspedalen...
Själva fäste ....3mm plåt
<!-- </EdIndex> --></div>
Hmm slänger in några bilder, nu är motorfäste för SACHS 50/5 AKF motorn är monterad i F50GLX ramen
allt är svetsat...testat & provat...så nu passar motorn i F50GLX ramen...
Har gjort det skruvbart det går att skruva bort då jag inte ville kapa, svetsa och förstöra F50GLX ramen.....
Att tänka är att kedjan går på höger sida & bromstrumma blir då istättet på vänster sida...då passar inte fotbromsen....
Var mycket att tänka på o provat allt 100ggr innan allt föll på plats....tex det tog i över allt:
bromspedalen, kedjan, ramfästen, bromsstången till bakre bromstrumman mmm
Motorn på plats äntiligen....
En vy av motor å bromspedalen...
Själva fäste ....3mm plåt
<!-- </EdIndex> --></div>