<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte passa på att berätta om vår 244:a som nu stått still sen 2005 och togs ur garaget besiktigades och nu används som entusiastbil/ nöjesfordon.
Fast den används ju som bruksbil nu i sommar så något museumobjekt är han inte.
Det har blivit några träffar och andra roliga evenemang nu under sommaren och nu siktar vi in oss på Ronneby den 2 Juli.
Sjuttiotalet är på intågande så väl mött, för vi kommer i sjuttiotalsstuk med gott om kuriosaprylar (somliga i färgen Crescent orange 82)
Trevlig sommar
David & Maja
http://bluemocca.blogspot.com/ <!-- </EdIndex> --></div>
Blå Mocca
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej och tack för upplysningen, vi har fälgar så vi klarar oss=) Tack iallafall.
Kör ju just nu på alufälg från 1994.
Det kom ytterst få kommerntarer på utställningen om "fel" fälgar utan folk gillade utseendet och vi tog oss fram till vårt mål och en bit längre faktiskt.
Vi fick det stora nöjet att köra upp på scen...man var allt lite nervig tänk om Moccis vägrat starta precis innan....huuu
Men allt gick bra och vet ni?
Min polare var nere på marknaden och kollade och kom tillbaka med en lurig min...du vet din Crescent team väska du har där...en sån ligger nere på marknaden...VA..? och väck var jag och ner till marknadsståndet och visst där låg en exakt likadan.
Så nu har jag två....samlare vet man hur dom funkar...säljaren tyckte det var komiskt att jag hade en sån hängande axeln redan.
Min fars Crescent från 1976 hängde med ner och den blev omtyckt och flera personer berättade minnen från förr angående just färgen Crescent 82.
Så en lyckad men VARM dag och Blå Mocca rullade hela dagen utan problem.
Vi åkte 6 och var hemma 24...lång dag men det var värt besväret. <!-- </EdIndex> --></div>
Kör ju just nu på alufälg från 1994.
Det kom ytterst få kommerntarer på utställningen om "fel" fälgar utan folk gillade utseendet och vi tog oss fram till vårt mål och en bit längre faktiskt.
Vi fick det stora nöjet att köra upp på scen...man var allt lite nervig tänk om Moccis vägrat starta precis innan....huuu
Men allt gick bra och vet ni?
Min polare var nere på marknaden och kollade och kom tillbaka med en lurig min...du vet din Crescent team väska du har där...en sån ligger nere på marknaden...VA..? och väck var jag och ner till marknadsståndet och visst där låg en exakt likadan.
Så nu har jag två....samlare vet man hur dom funkar...säljaren tyckte det var komiskt att jag hade en sån hängande axeln redan.
Min fars Crescent från 1976 hängde med ner och den blev omtyckt och flera personer berättade minnen från förr angående just färgen Crescent 82.
Så en lyckad men VARM dag och Blå Mocca rullade hela dagen utan problem.
Vi åkte 6 och var hemma 24...lång dag men det var värt besväret. <!-- </EdIndex> --></div>