<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvärr inte för min del. Dagens bensin innehåller det oktanhöjande farliga medlet
bensen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bensen
Aja baja farligt få på huden och andas in.
Conrad, jag tror du är en produkt av det industriella -50 och 60-talet då man såg till kemikaliers effektivtet långt före kropp och hälsa. Jag minns det rätt väl trots jag bara var barn då. Min far var dessutom målare och fick uppleva lösningsmedlen på alltför nära håll...
I dag är det betydligt bättre. Mer upplysning och varningar och det senaste är oljefärger lösta i vanligt vatten. Det är grejer det....
Så sent som på sjuttiotalet gick det att köpa en tritvätt. Fullständigt livsfarliga och idag är de förbjudna men tyvärr finns undantagen åt näringslivet som ibland trycker på och vill ha dem i effektivitetens och konkurrensens heliga namn.
Det kräks och spottas idag överallt och hejvilt på "kommunistvänsterpacket" men vad det inte dom som på sjuttiotalet ryckte ut och sa ifrån när SJ sprutade banvallarna med det farliga bekämpningsmedlet Hormoslyr?
....Eller vad kanske MUF? .... Äsch... jag minns jag minns inte så noga.... <!-- </EdIndex> --></div>