Renovering av Crescent 1175
Renovering av Crescent 1175
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte nyligen en Crescent 1175 som är i fungerande, men halvrisigt skick. Tanken är att renovera upp den så att det blir en fin bruksmoped. Jag har skruvat väldigt lite tidigare och ser detta som ett bra tillfälle att lära mig ett och annat.
Motorn som sitter på den är inte en Husqvarna, utan en Sachs 2 växlad. Det ser ut som att det är en motor från en trampmoped. Avsaknad av kick får jag leva med, men jag har lite funderingar angående motorn. Heter den motorn Sachs 50/2 eller finns det fler tvåväxlade Sachsmotorer?
Hur kopplas elen till den modellen? Just nu fungerar varken fram eller baklykta. <!-- </EdIndex> --></div>
Motorn som sitter på den är inte en Husqvarna, utan en Sachs 2 växlad. Det ser ut som att det är en motor från en trampmoped. Avsaknad av kick får jag leva med, men jag har lite funderingar angående motorn. Heter den motorn Sachs 50/2 eller finns det fler tvåväxlade Sachsmotorer?
Hur kopplas elen till den modellen? Just nu fungerar varken fram eller baklykta. <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla Här http://mo-ped.se/mcbin.htm
<!-- </EdIndex> --></div>

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tack! Där fanns mycket nyttigt. <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Kolla Här http://mo-ped.se/mcbin.htm
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1175 är en ovanlig modell ett hopplock utan dess like. Bakändan är ett raketarsle fram ändan är husqvarna sport. man kan säga från sadelstolpen och frmaåt är det qvarna. Den fannns i vit vit och vit svart Har kromfälgar och mcb:s egna bromsar har många egna delar som inte finns på andra i mcb:s program.
Den är endast tillverkad 1965 skulle tro att modellen kom till för att rensa i hyllorna när när dom gick ihop med qvarna.
Min är vit och svart renoverad för några år sen. <!-- </EdIndex> --></div>
Den är endast tillverkad 1965 skulle tro att modellen kom till för att rensa i hyllorna när när dom gick ihop med qvarna.
Min är vit och svart renoverad för några år sen. <!-- </EdIndex> --></div>
Vad ska ändras i elschemat för att det ska stämma?
Finns det något sätt att ordna kickstart på min motor utan att behöva bygga om hela spisen? Just nu är det en motor från en trampmoppe, dock utan pedaler. <!-- </EdIndex> --></div>
Det var intressant info! Har faktiskt funderat lite över designen, då den skiljer sig markant från övriga raketer. Jag tycker dock att den är grymt snygg.vodka skrev:1175 är en ovanlig modell ett hopplock utan dess like. Bakändan är ett raketarsle fram ändan är husqvarna sport. man kan säga från sadelstolpen och frmaåt är det qvarna. Den fannns i vit vit och vit svart Har kromfälgar och mcb:s egna bromsar har många egna delar som inte finns på andra i mcb:s program.
Min är vit och svart renoverad för några år sen.
Finns det något sätt att ordna kickstart på min motor utan att behöva bygga om hela spisen? Just nu är det en motor från en trampmoppe, dock utan pedaler. <!-- </EdIndex> --></div>
Bara om tutan drar för mycket ström.Conrad Engström skrev:Kolla lite noga, den svarta kabeln. Vad händer när man trycker på signalknappen, jo motorn stannar.
Min 1151 -62 är kopplad så, lärde mig det den hårda vägen. Jag köpte en ny fin tuta, men den "dödade" mopeden. Den gamla funkar fint. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Det är int mystiskt. Chemat är felritat.
minus varvräknaren. <!-- </EdIndex> --></div>
maza skrev:Det var intressant info! Har faktiskt funderat lite över designen, då den skiljer sig markant från övriga raketer. Jag tycker dock att den är grymt snygg.vodka skrev:1175 är en ovanlig modell ett hopplock utan dess like. Bakändan är ett raketarsle fram ändan är husqvarna sport. man kan säga från sadelstolpen och frmaåt är det qvarna. Den fannns i vit vit och vit svart Har kromfälgar och mcb:s egna bromsar har många egna delar som inte finns på andra i mcb:s program.
Min är vit och svart renoverad för några år sen.
Finns det något sätt att ordna kickstart på min motor utan att behöva bygga om hela spisen? Just nu är det en motor från en trampmoppe, dock utan pedaler.

minus varvräknaren. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg att du sökte kåpan över motorn du lär ha svårt att hitta en till din då det bara var den modellen som hadde den. Däremot sök på husqvarna så är det lättare att hitta den för det är samma. Tyvärr kan jag inte qvarnas modeller.
Jag hadde
turen att hitta en NOS bakskärm den är endast tillverkad för 1175 Jagar fortfarande en NOS framskärm den jag har är bra men inte ny
Det finns hela tiden små detaljer som jag vill förbättra. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag hadde

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt: