<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ute en lång sväng med min raket -65 med 2 vxl flintamotor idag.
Efter 10 min när motorn blivit varm så blir den plötsligt väldigt svag? Sen efter en stund, kanske 5 min så släpper det och den pinnar på bra igen. Detta fenomen inträffar nästan varje gång jag kör den.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Händer det bara en gång under varje körning och att det släpper fastän du inte stannar av motorn utan fortsätter att köra?
Kan det vara så att den slirar på kopplingen? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopplingen slirar inte. Mera bensin eller igensotad ljuddämpare? ja kanske. men den funkar ju efter en stund och är då stark igen. Men jag ska sota dämparen för den har jag inte haft borta.
Tack för tipsen, jag återkommer.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan det vara så att du får släppa av på gasen en stund och sen går den bar igen? Då kan det vara ånglås i förgasaren pga för tunn packning. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu kollat över förgasaren och sotat ur ljuddämparen. Provade sen köra uppför samma backe som sist när den blev svag så jag fick gå med den en bit. Samma sak nu, kanske lite bättre. Det var en del sot i kröken på den ju.
Bara att konstatera att det skiljer på Puch o Crescent! För Puchen orkar ju alltid upp där <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kände med fingret där men det var inte alls mycket sot. Men den blev iaf lite snabbare i axet efter detta.
En sak som slog mig när jag körde den var att det finns inte tillstymmelse till vibrationer i styret! Min Puch Dakota vibrerar ganska mycket i jämförelse.
Är det så här på alla -65 or? <!-- </EdIndex> --></div>