Sachs motordelar bytes mot komplett motor

bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Sachs motordelar bytes mot komplett motor

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjenix! Nu är det på så vis att jag lessnat ur på min motor beställt delar t.ex bättre begangnade motorblock men som inte var lika för man har lyckats köpt nån hjä..a specialmotor såklart så nu har jag lessnat ur..... Så är de nån som har en 3vxlad han flakamotor som funkar och vill byta åt sig 3vxlade fotväxel block, 3vxlade han motorblock o lite andra delar så skriv här i tråden, skicka ett pm eller smsa eller ring mig på 070-28 18 005. Börjar skolan på måndagen så då får man ringa efter klockan 4.
// Bjursing :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skriv så man förstår. fick läsa 3-4 gånger för att förstå... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inte skall du väl ledsna för det. ev har ja 2 blockhalvor som hör ihop som e för 3 vxl hand! barao jaga vidare vettu! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Skriv så man förstår. fick läsa 3-4 gånger för att förstå...
Hur mena du nu??
NiklasHögberg skrev:inte skall du väl ledsna för det. ev har ja 2 blockhalvor som hör ihop som e för 3 vxl hand! barao jaga vidare vettu!
Jag med men de är ju l17 vev på den ja köpt så de bara jäklas så lessnar snart ur så får ja inte tag på en motor så blir de en lifan motor. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Neifelheim syftar nog på styckeindelning, kommatäcken samt punkter osv
förstår va du vill med rubriken helt tydligt men sen va de står i annonsen.. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjursingen skrev:
Neifelheim skrev:Skriv så man förstår. fick läsa 3-4 gånger för att förstå...
Hur mena du nu??
NiklasHögberg skrev:inte skall du väl ledsna för det. ev har ja 2 blockhalvor som hör ihop som e för 3 vxl hand! barao jaga vidare vettu!
Jag med men de är ju l17 vev på den ja köpt så de bara jäklas så lessnar snart ur så får ja inte tag på en motor så blir de en lifan motor.
ge inte upp så lätt. skaffa 2 rätta halvor o bygg iop motorn, inte ska du va elak mot mopeden o sätta dit en kina maskin! se på min flakis jag gav inte upp trots kass vxl låda. nu e motorn i bra skick o mopeden på g att bli klar! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
bjursingen skrev:
Neifelheim skrev:Skriv så man förstår. fick läsa 3-4 gånger för att förstå...
Hur mena du nu??
NiklasHögberg skrev:inte skall du väl ledsna för det. ev har ja 2 blockhalvor som hör ihop som e för 3 vxl hand! barao jaga vidare vettu!
Jag med men de är ju l17 vev på den ja köpt så de bara jäklas så lessnar snart ur så får ja inte tag på en motor så blir de en lifan motor.
ge inte upp så lätt. skaffa 2 rätta halvor o bygg iop motorn, inte ska du va elak mot mopeden o sätta dit en kina maskin! se på min flakis jag gav inte upp trots kass vxl låda. nu e motorn i bra skick o mopeden på g att bli klar!
Jo men är ju nå specialskit som de inte verkar finnas ett block till ju.. sachs 3 vxlad hand passar inte 3 vxlad fot passar inte heller så då vet ja inte vad man gör o speciellt eftersom de är l17 vev oxå.... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjursingen skrev:
NiklasHögberg skrev:
bjursingen skrev:
Neifelheim skrev:Skriv så man förstår. fick läsa 3-4 gånger för att förstå...
Hur mena du nu??
NiklasHögberg skrev:inte skall du väl ledsna för det. ev har ja 2 blockhalvor som hör ihop som e för 3 vxl hand! barao jaga vidare vettu!
Jag med men de är ju l17 vev på den ja köpt så de bara jäklas så lessnar snart ur så får ja inte tag på en motor så blir de en lifan motor.
ge inte upp så lätt. skaffa 2 rätta halvor o bygg iop motorn, inte ska du va elak mot mopeden o sätta dit en kina maskin! se på min flakis jag gav inte upp trots kass vxl låda. nu e motorn i bra skick o mopeden på g att bli klar!
Jo men är ju nå specialskit som de inte verkar finnas ett block till ju.. sachs 3 vxlad hand passar inte 3 vxlad fot passar inte heller så då vet ja inte vad man gör o speciellt eftersom de är l17 vev oxå....
okej du skall ha vev för E15 lager eller? samt blockhalvor?? detta tål att kollas upp. har ju lite bråte till övers tror jag! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
bjursingen skrev:
NiklasHögberg skrev:
bjursingen skrev: Hur mena du nu??
Jag med men de är ju l17 vev på den ja köpt så de bara jäklas så lessnar snart ur så får ja inte tag på en motor så blir de en lifan motor.
ge inte upp så lätt. skaffa 2 rätta halvor o bygg iop motorn, inte ska du va elak mot mopeden o sätta dit en kina maskin! se på min flakis jag gav inte upp trots kass vxl låda. nu e motorn i bra skick o mopeden på g att bli klar!
Jo men är ju nå specialskit som de inte verkar finnas ett block till ju.. sachs 3 vxlad hand passar inte 3 vxlad fot passar inte heller så då vet ja inte vad man gör o speciellt eftersom de är l17 vev oxå....
okej du skall ha vev för E15 lager eller? samt blockhalvor?? detta tål att kollas upp. har ju lite bråte till övers tror jag!
Blocken ja köpte är en specialmotor från tyskland den var 3 växlad han ja tänkte de blir bra åt flakan o de raslade ju o lät illa i den så då tänkte ja lär ju öppna o kolla den, så gjorde de o motorblockerna var ju helt slut va nått hål här o där. Då lära ju ja jaga rätt på nya block o fick ta på 3 vxlade hand o kolla om dom passade men icke de är ju nån specialmotor som ja köpte så ingenting stämmer ju. Motorn ser ut som en fot invändigt förutom på de högra blocket som ska ha ett hål för trampaxeln så jag ger upp o letar på en riktig motor istället! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjursingen skrev:
NiklasHögberg skrev:
bjursingen skrev:
NiklasHögberg skrev: ge inte upp så lätt. skaffa 2 rätta halvor o bygg iop motorn, inte ska du va elak mot mopeden o sätta dit en kina maskin! se på min flakis jag gav inte upp trots kass vxl låda. nu e motorn i bra skick o mopeden på g att bli klar!
Jo men är ju nå specialskit som de inte verkar finnas ett block till ju.. sachs 3 vxlad hand passar inte 3 vxlad fot passar inte heller så då vet ja inte vad man gör o speciellt eftersom de är l17 vev oxå....
okej du skall ha vev för E15 lager eller? samt blockhalvor?? detta tål att kollas upp. har ju lite bråte till övers tror jag!
Blocken ja köpte är en specialmotor från tyskland den var 3 växlad han ja tänkte de blir bra åt flakan o de raslade ju o lät illa i den så då tänkte ja lär ju öppna o kolla den, så gjorde de o motorblockerna var ju helt slut va nått hål här o där. Då lära ju ja jaga rätt på nya block o fick ta på 3 vxlade hand o kolla om dom passade men icke de är ju nån specialmotor som ja köpte så ingenting stämmer ju. Motorn ser ut som en fot invändigt förutom på de högra blocket som ska ha ett hål för trampaxeln så jag ger upp o letar på en riktig motor istället!
okej men leta i så fall rätt på ens acs o montera inget kinaskit som lifan! den e värd en frisk sachs. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är kanske så att motorn är trasig, men kunskapen hos köparen är bristfällig. Och det är klart att vet man inte, kan man ju fråga här på forumet.
Köp ett par andra motorhalvor till en trepet med fotväxel och plocka i prylarna.
Trepet med 17 axel handväxlad är inte så illa. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är sjuk, så vill be om ursäkt om jag lät otrevlig. och tack matte, det var så det va.

Lyssna på Conrad, han kan ju motorer.

Mvh Neifelheim <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
bjursingen
Inlägg: 178
Blev medlem: 25 okt 2010, 23:00
Ort: Bjursås, Dalarna <33

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Det är kanske så att motorn är trasig, men kunskapen hos köparen är bristfällig. Och det är klart att vet man inte, kan man ju fråga här på forumet.
Köp ett par andra motorhalvor till en trepet med fotväxel och plocka i prylarna.
Trepet med 17 axel handväxlad är inte så illa.
Men har ju 3 pet fotväxel block men de passar inte då lär man fräsa ur o hålla på....
Neifelheim skrev:Jag är sjuk, så vill be om ursäkt om jag lät otrevlig. och tack matte, det var så det va.

Lyssna på Conrad, han kan ju motorer.

Mvh Neifelheim
Jada de är lungt mannen :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar