DBS Panter Bytes emot någon annan moped (SÅLD)

Jimmy Lillsund
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
Ort: Lillla byn Kolbäck

Inlägg av Jimmy Lillsund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur mycket vill du ha för den ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jasså, du också intresserad av den???

Eftersom du också är intresserad skulle jag hemskt gärna vilja veta vad det är för extra intressant med en Crescent Raket Sport från året 1962?

Kanske det är något jag missat?

Jo, jag vet att tjejernas sajt heter "RaketSport" men är det något annat?
Sportmodellen hade kromade fälgar med vita däcksidor, kromade tanksidor och fotväxelkonvertering. Första 1151 sport modellen kom 1961, med den nya mopedlagen som bl.a gjorde det möjligt att ha kick och fotväxel på mopederna i Sverige. Första modellen hade mindre tank och fanns ett år. Raketen och dess Sportmodeller kom att ingå i den nya tillverkningsserien "Jet-Linjen" som blev en hit (eller schlager som man sa då).

Din modell (om den ser ut enligt bild nedan) är andra upplagan och fanns i två år. Det är en eftertraktad modell både då och idag. Speciellt i den svart-ljusgrå lacken även om den blå är svårare att finna idag, att den saknar kåpor och undre kedjeskydd bör inte hämma värdet speciellt mycket.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jimmy Lillsund skrev:Hur mycket vill du ha för den ?
Frågar du mig? :P <!-- </EdIndex> --></div>
Jimmy Lillsund
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
Ort: Lillla byn Kolbäck

Inlägg av Jimmy Lillsund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
Jimmy Lillsund skrev:Hur mycket vill du ha för den ?
Frågar du mig? :P
Ja !, Hur mycket vill du ha för Pantern ? <!-- </EdIndex> --></div>
Jimmy Lillsund
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
Ort: Lillla byn Kolbäck

Inlägg av Jimmy Lillsund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jimmy Lillsund skrev:
Rexxy skrev:
Jimmy Lillsund skrev:Hur mycket vill du ha för den ?
Frågar du mig? :P
Ja !, Hur mycket vill du ha för Pantern ?
Vill köpa den !, hur mycket vill du ha för Pantern ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har PM. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
56:an skrev:Jasså, du också intresserad av den???

Eftersom du också är intresserad skulle jag hemskt gärna vilja veta vad det är för extra intressant med en Crescent Raket Sport från året 1962?

Kanske det är något jag missat?

Jo, jag vet att tjejernas sajt heter "RaketSport" men är det något annat?
Sportmodellen hade kromade fälgar med vita däcksidor, kromade tanksidor och fotväxelkonvertering. Första 1151 sport modellen kom 1961, med den nya mopedlagen som bl.a gjorde det möjligt att ha kick och fotväxel på mopederna i Sverige. Första modellen hade mindre tank och fanns ett år. Raketen och dess Sportmodeller kom att ingå i den nya tillverkningsserien "Jet-Linjen" som blev en hit (eller schlager som man sa då).

Din modell (om den ser ut enligt bild nedan) är andra upplagan och fanns i två år. Det är en eftertraktad modell både då och idag. Speciellt i den svart-ljusgrå lacken även om den blå är svårare att finna idag, att den saknar kåpor och undre kedjeskydd bör inte hämma värdet speciellt mycket.

Bild
Tack Josefine!
Raketen är kvar och är som på bilden ovan (fastän inte lika fin förstås).

Dina rader fäster mig ytterligare vid Raket Sporten och sedan den nu stått här en tid så känns det som den hör hemma här. Mopeden står i ett garage och tyvärr har jag inte gjort något med den men kanske jag tar ut den och tar några bilder om en stund. Förutsatt regnandet inte början igen... :x

Jag skulle ju t.ex. kunna starta upp min första projekttråd.... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Tobbe
Inlägg: 56
Blev medlem: 09 sep 2010, 23:00
Ort: Eslöv

Inlägg av Tobbe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Din modell (om den ser ut enligt bild nedan) är andra upplagan och fanns i två år. Det är en eftertraktad modell både då och idag. Speciellt i den svart-ljusgrå lacken även om den blå är svårare att finna idag, att den saknar kåpor och undre kedjeskydd bör inte hämma värdet speciellt mycket.

Bild
Precis en sådan på bilden som jag ska sälja... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1247 -67 blå
Skriv svar