<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg en annons i det lokala ``by bladet´´ . Det stod bara veteranmoped som behöver omsorg. Ringde direkt. Det va en gammal dam som svarade och sa att det var makens gamla moped och hon visste inget om mopeden. Jag satt mig på cykeln och trampa snabbt hem till hon. Och nere i källaren stog denna skönhet.
En 5 hundring fattigare var jag stolt ägare till en crescent saxoped. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj vad fin!!! Du har verkligen gjort ett fynd.
Varför finns inte den modellen att få tag i här i Västerbotten <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för alla fina kommentarer. Starta den idag. Efter ett stift byte och förgasar rengöring så hoppa sachsen igång efter 15års vila. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Exakt likadan moppe körde jag på en kopierings firma i Stockholm 1956 och några år fram. NOSTALGI första moppe jag körde i laglig ålder. <!-- </EdIndex> --></div>