DBS Panter Bytes emot någon annan moped (SÅLD)
-
- Inlägg: 113
- Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
- Ort: Lillla byn Kolbäck
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Din modell (om den ser ut enligt bild nedan) är andra upplagan och fanns i två år. Det är en eftertraktad modell både då och idag. Speciellt i den svart-ljusgrå lacken även om den blå är svårare att finna idag, att den saknar kåpor och undre kedjeskydd bör inte hämma värdet speciellt mycket.
<!-- </EdIndex> --></div>
Sportmodellen hade kromade fälgar med vita däcksidor, kromade tanksidor och fotväxelkonvertering. Första 1151 sport modellen kom 1961, med den nya mopedlagen som bl.a gjorde det möjligt att ha kick och fotväxel på mopederna i Sverige. Första modellen hade mindre tank och fanns ett år. Raketen och dess Sportmodeller kom att ingå i den nya tillverkningsserien "Jet-Linjen" som blev en hit (eller schlager som man sa då).56:an skrev:Jasså, du också intresserad av den???
Eftersom du också är intresserad skulle jag hemskt gärna vilja veta vad det är för extra intressant med en Crescent Raket Sport från året 1962?
Kanske det är något jag missat?
Jo, jag vet att tjejernas sajt heter "RaketSport" men är det något annat?
Din modell (om den ser ut enligt bild nedan) är andra upplagan och fanns i två år. Det är en eftertraktad modell både då och idag. Speciellt i den svart-ljusgrå lacken även om den blå är svårare att finna idag, att den saknar kåpor och undre kedjeskydd bör inte hämma värdet speciellt mycket.
<!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Inlägg: 113
- Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
- Ort: Lillla byn Kolbäck
-
- Inlägg: 113
- Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
- Ort: Lillla byn Kolbäck
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketen är kvar och är som på bilden ovan (fastän inte lika fin förstås).
Dina rader fäster mig ytterligare vid Raket Sporten och sedan den nu stått här en tid så känns det som den hör hemma här. Mopeden står i ett garage och tyvärr har jag inte gjort något med den men kanske jag tar ut den och tar några bilder om en stund. Förutsatt regnandet inte början igen...
Jag skulle ju t.ex. kunna starta upp min första projekttråd.... <!-- </EdIndex> --></div>
Tack Josefine!Raketsport skrev:Sportmodellen hade kromade fälgar med vita däcksidor, kromade tanksidor och fotväxelkonvertering. Första 1151 sport modellen kom 1961, med den nya mopedlagen som bl.a gjorde det möjligt att ha kick och fotväxel på mopederna i Sverige. Första modellen hade mindre tank och fanns ett år. Raketen och dess Sportmodeller kom att ingå i den nya tillverkningsserien "Jet-Linjen" som blev en hit (eller schlager som man sa då).56:an skrev:Jasså, du också intresserad av den???
Eftersom du också är intresserad skulle jag hemskt gärna vilja veta vad det är för extra intressant med en Crescent Raket Sport från året 1962?
Kanske det är något jag missat?
Jo, jag vet att tjejernas sajt heter "RaketSport" men är det något annat?
Din modell (om den ser ut enligt bild nedan) är andra upplagan och fanns i två år. Det är en eftertraktad modell både då och idag. Speciellt i den svart-ljusgrå lacken även om den blå är svårare att finna idag, att den saknar kåpor och undre kedjeskydd bör inte hämma värdet speciellt mycket.
Raketen är kvar och är som på bilden ovan (fastän inte lika fin förstås).
Dina rader fäster mig ytterligare vid Raket Sporten och sedan den nu stått här en tid så känns det som den hör hemma här. Mopeden står i ett garage och tyvärr har jag inte gjort något med den men kanske jag tar ut den och tar några bilder om en stund. Förutsatt regnandet inte början igen...
Jag skulle ju t.ex. kunna starta upp min första projekttråd.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Precis en sådan på bilden som jag ska sälja... <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Din modell (om den ser ut enligt bild nedan) är andra upplagan och fanns i två år. Det är en eftertraktad modell både då och idag. Speciellt i den svart-ljusgrå lacken även om den blå är svårare att finna idag, att den saknar kåpor och undre kedjeskydd bör inte hämma värdet speciellt mycket.
Monark 1247 -67 blå