<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som vet om styrkronan ( tror det kallas så ) som sitter på 1239 är samma som på någon annan modell, t.ex. 1237, eller compakterna ??? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för snabb info!
Jag har nog dock uttryckt mig lite luddigt.
Den detalj jag söker är det som antagligen kallas "styrplatta".
Alltså den "trekantiga" del som sitter ovanpå gaffelbenen och håller fast styret med ett överfall.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1239 en alldeles egen styrplatta. 1237 har samma framgaffel, men inte samma styrplatta tyvärr. Kan nog vara svår reservdel att finna om du söker en ny. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Typiskt.....
Jag har 2st 1239:or nämligen, men bara en enda styrplatta.....
Det blir väl till att försöka få någon verkstad att göra en då.....hm... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såga ut en i tjock aluminium,eller kom och hämta en här hos mig. Jag gör mig inte besväret att skicka den. Jag bor mellan Eskilstuna och Västerås. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara du får till lutningen/graderna så ska det nog inte vara några problem. Har du båda styrhållarplattorna (låsbyglar/plattor för styret)? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jadå, jag har en komplett uppsättning till en moped,
men behöver alltså en uppsättning till.
Eskilstuna och Västerås ligger ju 40mil bort så det alternativet finns nog inte heller..... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, men visst! 1200 continental ser ut att ha exakt samma krona! Den har samma lutning och likadan bygel för styret.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det där såg ut att vara väldigt likt.
Fast frågan är väl om inte denna modell är ännu ovanligare än 1239 ?....*S* <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har sett några fler 1200 än 1239:or. Har faktiskt själv en 1200, men utan motor och avgassystem tvyärr. Morini med kick är inte det lättaste att hitta. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är även det en fräck liten moped. Har för mig att jag hade en polare som hade en sådan när vi var 15....hm...undrar vart den tog vägen ?.... <!-- </EdIndex> --></div>