HVA elektronisk tänding, bosch+stefa

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
2econdskin
Kontakt:

HVA elektronisk tänding, bosch+stefa

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->heysan alle
Jeg er igang med at fixe en HVA motor op og jeg er kommet til at kigge lidt nærmere på tændsystemet.

Så vidt jeg kan forstå er der lidt forskel på bosch og stefa tændingen på en HVA flinta, min moppe kører med HVA flinta og det lader til at fungerer bra, det gnister ihvertfald fint :) ...

nuvel jeg ville bare høre om det var muligt at montere en tændspole m.54mm imellem hul på denne statorplade ?
så skulle stefa-spolen nu brænde af eller man fik lyst til at montere elektronisk tænding fra eks. puch maxi, så er der ikke noget problem i dette eller hvordan ?
er svinghjulen (magnethjulet) dimensioneret anderledes end bosch ?

jeg har monteret følgende elektroniske tænding på 2 andre veteran mopper og dette har fungeret helt fantastisk ! og er samtidigt let og billig:
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=448568
så det kunne jo være fedt hvis dette ... inta også? <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har monterat ett Boschsystem på min flintamotor.
Men jag vet inte om det går på alla motorer.

Skulle vara lite roligt att prova en sån du hade på din länk, jag hittade också denna:
http://www.vecignitions.com/data/english/tv2e.html

Vad tror ni, är det värt att prova? <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det verkar vara en utveckling av "atom"-tändmodulen som ersätter brytare och kondensator. Jag har kört med en sådan på min flaka i några år, och det funkar perfekt! Att bygga in denna funktion i tändspolen är ju helt enkelt en snilleblixt.
Atom-modulerna är väl slutsålda sedan några år, så det här är en välkommen nyhet! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försökte för månnga år sen köra bosch tändplatta med flintans svänghjul men fick ingen gnista. antar att abrisavståndet inte stämde. men sachs m.fl har samma kona som flintan så det bör gå att använda ett komplett bosch- tändsystem på flintan.

om någon mer undrar så var 495 danska kr = ca 607 svenska.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->* Maximum revolution speed 10,000 rpm

Vad händer om man vill varva mer? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:* Maximum revolution speed 10,000 rpm

Vad händer om man vill varva mer?
http://www.tomosmopeds.org/forum/showthread.php?3359-VEC-Electronic-ignition-modules <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:* Maximum revolution speed 10,000 rpm

Vad händer om man vill varva mer?
tja det er et godt spørgsmål, jeg kender nu slet ikke til denne spole, men den ligner godt nok den jeg henviste til meget !

men jeg har monteret den "danske"" spole på en, diesella 316, en berini m13 og selvf. en puch maxi og det har fungeret/fungerer stadig fint :) ...

Men jeg har også forsøgt at montere spolen på en victoria fm38 og en zundapp uden held, så det er lidt et "dyrt" forsøg hehe, men måske prøver jeg spolen på en HVA-flinta om stefa-tændingen nu skulle gå istykker.
Jeg skal nok give feedback, hvis dette sker slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heysan alla ...
Jeg kom forresten i tanke om, at jeg ville høre om nogen kunne forklare mig princippet bag en ekstern tændspole ? ...

Får den eksterne tændspole strøm fra en intern spole eller føder ljusspolen dem begge ? ...
Er der nogen fordele ved at lave sit tændingssystem om sådan eksternspole kan bruges ?

Jeg har bare tit undret mig over hvorledes dette system fungerede hvad det kunne tilføre af fordele :) ...

Mvh s <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar