<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Hilmersson, trimma är inte lätt, en del kan och andra ber om hjälp, sånt är livet , lycka till

Jodå att fila cylindrar kommer väll med tiden, började med detta bygge i maj om jag inte minns fel. Innan det kunde jag absolut ingenting om hur mopeder fungerade. Nu känner jag mig bra mycket kunnigare men har mycket kvar att lära.
änkte skriva lite alla fall.
Drog ihop motorhalvorna idag, bara klyva igen för reedventilen går inte ner i blocket ordentligt verkar det som, så får gräva ur reedhuset 0,5mm på sidorna. Hursomhelst passade jag på att montera adaptern på avgassystemet och måtta in det ordentligt i ramen. Passade riktigt bra för att komma från en helt annan hoj behövde bara borra ett hål i ramen och fixa ett fäste sen satt det fint!
Ett avstämt avgassystem har även tillverkats är dock inte klart, fattas header samt stinger. Röret är till en Airsal maxima 80cc am6. Som jag började fixa med åt en kompis. Men nu verkar det som han ska sälja mopeden det ska sitta på. I så fall tar jag det röret och kör lite med det är trots allt avstämt till 13500rpm och min cylinder levererar mest effekt på 13600rpm samt att avgasduration på Maximan ligger på 193 grader och min på 192 grader så det skall nog lira hyfsat bra på min motor också. Alla fall bättre en prorace röret tror jag.
Någon riktigt avstämd pipa skall väll också tillverkas om jag får lite hjälp att räkna.
Passade även på att byta alla packboxar i motorn idag, trots att bara en var dålig. Nu kan jag kalla motorn helrenoverad också! <!-- </EdIndex> --></div>