Jag har ett konstigt dilemma.
Det är så att jag har tändningslåset på rattstången och rattlås också. Men detta fanns väl inte 1966.
Bakom täckbrickan på panelen sitter det en stor metallklump med massa sladdar till, det går även en grov "spiralslang"
som går direkt till tändspolen.
Kan det vara så att man bytt tändningslås?
Nu till mitt andra problem. När jag hade bilen uppe på lift härom dagen såg jag att det sitter vad jag tror är en överväxel.
Jag har ett relä i motorrummet som det står "overdrive" på som är inkopplat en svart sladd till som går ner mot växellådan.
Nu till det konstiga, jag har ingen spak, indikeringslampa eller möjlighet att koppla in överväxeln med inne i kupén.
växellådan är m40 motorn är b18 förgasaren är enkel stormberg. Chassi-nummret är 193365. bilens första tarfikdatum är i 27 juli 1966.
Hur ser man om det är en b18 a eller d. på motorblocket står det bara b18.




