Hej Rolle!
Jag tror du har MCB konor från en 70-tals cykel och de brukar vara svarta. Ofta är de också mer eller mindre slitna och såriga i kulbanan. Kanske beror det på att de blivit för hårt ansatta när hjulet monterats av och på några gånger.
Jag hittade ett par lösa sådana konor i garaget. Den ena är helt OK och den andra är lite sårig i kulbanan men jag bedömer den som duglig. Kanske finns fler men då får jag börja leta hjul och ta ifrån. Måtten är längd = 13 mm, diam yttre = 15,5 mm och diam inre (enligt bild) = 11,5 mm

Jag har även konor där inre diam måttet är något mindre och själva konan är förzinkad och med påpressat dammskydd som på dina.
Ja, du får själv bedöma om det kan var något som passar dig.
Ett par konor väger drygt 20 gram så det går att skicka i ett frankerat brev för 12 kronor. Mer än så behöver du inte betala allt som allt.
(Bilden blev något konstig men jag håller på och lära mig digitalkamerorna jag köpt på Tradera och den här hade en ruskigt otäck stark blixt. Jag fick ont i vänstra ögat efteråt trots jag var bakom kameran men det ville spegla sig i det vita på bilden.) <!-- </EdIndex> --></div>