<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du fått kapa om den eller kan man lätt montera tillbaka en zündapp snurra om man vill?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:har du fått kapa om den eller kan man lätt montera tillbaka en zündapp snurra om man vill??
Nänää. aldrig i livet. Originalfästena är utplånade totalt.
Anledningen att jag har slängt originalknotan i skogsbrynet är att den som satt på var spräckt i vevhuset, och stum.. Dessutom var drevet fastsvetsat på utgående axeln. Förresten var det inte originalet som satt på heller. Det har suttit 2-vx. tramp på från början. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har gjort alldeles rätt, bort med trasor och in med friska bitar, mycket bra , än så är det Silverfisk, men är säker på att det slutar som Guldis, lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det är nåt jag är mer allergisk mot än Saxmotorer så är det sånt där nytt 4-taktsskräp...usch! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker det ser väldigt bra ut. Gammalt och nytt i en harmonisk kombination. Den mopeden blir nog skoj att köra tror jag, och gött ljud inte minst.... Jag hade själv en Honda 50 fyrtakt i tonåren och den motorn gick väldigt fint. Ska vi sedan prata avgasemulsioner så kan tvåtaktarna slängas i skogsbrynet med en gång.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->länge leve levve
vicken mysig pendlarhoj bara puffa på å inget mek eller är dom där Hondakopiorna helt kass å rasar på ngr mil med tanke på hur mkt skit som det snackas om dom <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette skrev:länge leve levve
vicken mysig pendlarhoj bara puffa på å inget mek eller är dom där Hondakopiorna helt kass å rasar på ngr mil med tanke på hur mkt skit som det snackas om dom
Vanligaste anledningen att det snackas skit om dom är att genomsnittspersonen som köper dessa motorer. Inte tänker på att en 4taktare behöver få oljan kollad lite då och då. Samt bytt med intervaller på 300mil vid landsväg. eller 30timmar vid banåka av olika slag.
Mina erfarenheter är att dessa motorer tål rejält med stryk innan ngt händer. Min spritdrivna Yankee gick kanon. Och krånglade aldrig utan att det gick att härleda till skit bakom styret/verktygen. Vid normal användning tillsammans med bensin är dom enligt mig problemfria. Sköter man bara oljebytena så funkar dom läääääääänge. <!-- </EdIndex> --></div>