Nån som gillar Ford?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror det är en vinkelåtta för det är ett förkromat "V" på skärmen ovanför vänster framhjul. :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rubriken är skitcool - är det Mr ford himself som menas så är ju svaret givet - yes.
Ford Mustang är bara helt enkelt en skitbra bil...den började tillverkas bra
och ju mer den utvecklades så blev den bättre å bättre å bättre....
synd att man inte har en... :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Anglia59 skrev:Vilken motor sitter i Forden? Rak 6:an, sid 8:an eller är det en Y-block? :)

Gillar själv den modellen av ford, men helst skulle jag vilja ha en Shoebox om jag någon gång köper en "jänkare".
Det sitter en 292 V8, ford slutade med sidventilare 1953 vad jag vet. Denna motor är bytt någon gång. Var standard i många ford bilar 59-61. Min motor ska tydligen ha suttit i någon ford van.

Ett film klipp, låter rätt skönt.

http://www.youtube.com/watch?v=SRMu32qzlp8 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skrev fel, det sitter en Y blockare under huven. :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gillar gången i Y-blockarna :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en ford 4 sidventilare i ford 30an skall trimmas satan de flesta delar finns nu på hyllan som 2 förgasarinsug winfieldtopp magnetfördelare 3/4 racekam race vattenpump samt propeller i alu saknar ett alu svänghjul men det kommer .I mustangen sitter en riktigt vass smallblock 289 samt 5 växlad låda diffad axel med 4.11 i utv hälsn cobra ja just ja i 69 camarocabben sitter en 327a samt en manuell låda <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nice sound thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt Cobra! Det är så jäkla kul med manuell och y block! Finns lite mer att göra än å köra automat. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar