<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En tanke slog mig...
Det är ju i princip likadan koppling på de gamla Sachs motorcykelmotorerna < 175cc som på Sachs mopedmotorerna. På sprängskissen nedan ser även kopplingslagret lika ut.
Är det samma lager i de här motorcykelmotorerna som i mopedmotorerna?
Hur i så fall kan det pyttelitenlagret då motstå påfrestningarna från vridmomentet och de 9 hästarna i 175 cc motorn???
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De alltför få gånger jag kommer till veteranmarknad finns alltid minneslapp och skjutmått i fickan förutom plånboken förstås. Den är ju allra viktigast.... Ett förstoringlas kan vara bra också. Jag har ett litet som man vrider ut ur fodralet. Det blir bra. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är samma kopplingslagerlager, samma lameller, likvärdigt kopplingspaket rymmer bara en lamell mer. Funkar utmärkt på våran 150cc 6-6,5hk Sachs utan att strula. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ersättningslameller för dom där korklamellerna brukar finnas på tyska ebay ibland. lite tjockare än vanliga moppelamellen.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har läst någon stans att lagrett är lite längre övrigt samma mått så det kan gå att flytta över lager +korg om det får plats bakom kåpan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, okej... här är fler bud... Om lagret är längre kan det bli problem med att axeln inte når ut tillräckligt på mopedmotorn. I varje fall ska jag söka efter sådan motor eller delar på nästa veteranmarknad. Det känns intressant på något vis tycker jag..... <!-- </EdIndex> --></div>