Förgasarproblem?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
lunsanboy

Förgasarproblem?

Inlägg av lunsanboy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena!
har skaffat mig en Crescent 2000 -58a, och den gick illa när ja prova den.

Men optimist som jag är så tänkte ja att de e väll bara en inställningssak.

Men när jag tog bort gasaren så verkar det som att den är borrad. det sitter även ställbart munstycke på den. så tänkte höra om sachs motorerna är så känsliga att de går så illa med en "12mm" +-0 medan resten är orginal. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om den inte är sönderborrad så är felet nåt annat. <!-- </EdIndex> --></div>
lunsanboy

Inlägg av lunsanboy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Om den inte är sönderborrad så är felet nåt annat.
De har kört borren precis så att de har missat munstycket som nålen går i, från varje sida.
har du något tips på vad de kan vara annars. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har den varit i drift? Rengörning av tank och bensinkran, töm ur gammla bensinen. Kolla att flotören stänger, byt stift .
När man börjar köra med en moped som har stått och man kör längre sträsckor och ljuddämparen blir varm börjar sotet att låssna och samla sig i alla små hål i dämparen och den börjar att gå illa. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle börja med att kolla upp ev sot i utblåset + ljuddämparen
På vilket sätt går den dåligt ? <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På en -58 är 12mm förgasare standard fram till -60 då det komm 1hk motorn, enklast skruva loss köken från cylinder tatillvara koppar ringen häng upp kröken och prov kör går den bättre då är det sot i krök och dämpare. <!-- </EdIndex> --></div>
lunsanboy

Inlägg av lunsanboy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har tömt tanken på soppa och rengjort förgasaren, har fyllt kröken och ljuddämparen med soppa och tänt på, och fått ut de meste sotet. samma sak i ljuddämparen.
mopeden går bara i vissa dägen och har skithög tomgång. men börjar man skruva på förgasaren så lirar inget. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man får justera trotteln på sidorna så den går ner till botten, när den är uppfiladi i insuget. <!-- </EdIndex> --></div>
lunsanboy

Inlägg av lunsanboy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag dragit en 12 mm borr rakt igenom hela gasaren och tagit upp kanterna lite så trotteln går helt ner. sen har jag borrat de fasta munstycket och höjt upp nålen till högsta läget. nu går den mkt bättre än innan.
det är ju inte som en orginalförgasare direkt.
Den ska väll vara 12mm?? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar