Förgasarproblem?
Förgasarproblem?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena!
har skaffat mig en Crescent 2000 -58a, och den gick illa när ja prova den.
Men optimist som jag är så tänkte ja att de e väll bara en inställningssak.
Men när jag tog bort gasaren så verkar det som att den är borrad. det sitter även ställbart munstycke på den. så tänkte höra om sachs motorerna är så känsliga att de går så illa med en "12mm" +-0 medan resten är orginal. <!-- </EdIndex> --></div>
har skaffat mig en Crescent 2000 -58a, och den gick illa när ja prova den.
Men optimist som jag är så tänkte ja att de e väll bara en inställningssak.
Men när jag tog bort gasaren så verkar det som att den är borrad. det sitter även ställbart munstycke på den. så tänkte höra om sachs motorerna är så känsliga att de går så illa med en "12mm" +-0 medan resten är orginal. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har den varit i drift? Rengörning av tank och bensinkran, töm ur gammla bensinen. Kolla att flotören stänger, byt stift .
När man börjar köra med en moped som har stått och man kör längre sträsckor och ljuddämparen blir varm börjar sotet att låssna och samla sig i alla små hål i dämparen och den börjar att gå illa. <!-- </EdIndex> --></div>
När man börjar köra med en moped som har stått och man kör längre sträsckor och ljuddämparen blir varm börjar sotet att låssna och samla sig i alla små hål i dämparen och den börjar att gå illa. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har tömt tanken på soppa och rengjort förgasaren, har fyllt kröken och ljuddämparen med soppa och tänt på, och fått ut de meste sotet. samma sak i ljuddämparen.
mopeden går bara i vissa dägen och har skithög tomgång. men börjar man skruva på förgasaren så lirar inget. <!-- </EdIndex> --></div>
mopeden går bara i vissa dägen och har skithög tomgång. men börjar man skruva på förgasaren så lirar inget. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag dragit en 12 mm borr rakt igenom hela gasaren och tagit upp kanterna lite så trotteln går helt ner. sen har jag borrat de fasta munstycket och höjt upp nålen till högsta läget. nu går den mkt bättre än innan.
det är ju inte som en orginalförgasare direkt.
Den ska väll vara 12mm?? <!-- </EdIndex> --></div>
det är ju inte som en orginalförgasare direkt.
Den ska väll vara 12mm?? <!-- </EdIndex> --></div>