Vädret..
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->+3 och snöfritt! <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom snö som f*n igår, höll inte på att a mig ut på vägen i dag när jag skulle på jobbet O mer väntas i morrn.
Hade täntk vänta med att skotta till i morrn kväll, men nu blir man ju tvungen att skotta ändå.
Men nu blir det definitivt skoterföre till Jul <!-- </EdIndex> --></div>
Hade täntk vänta med att skotta till i morrn kväll, men nu blir man ju tvungen att skotta ändå.
Men nu blir det definitivt skoterföre till Jul <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he he.... ordningen tycks vara återställd, kallt å vitt i norr och barmark, regn och blåst i söder.
Kommer ihåg för precis ett år sedan. Minus 20 och minst en halvmeter snö här minst....
Just nu är det oväder ute men jag hann fixa en liten stund med bilen tidigare. Råkade under motorhuven finna en spiralomspunnen slang till bensinreturen som hade blivit tillplattad och såg även ut att ha drabbats av "kärlkramp" så jag bytten den i blåsten.
Tyvärr var inte felet där heller för när jag sedan provkörde började bensinpumpen väsnas igen när motorn börjar komma upp i temperatur. Bensinpumpen väsnas och efterhand mer våldsamt och till slut stannar bilen tvärt. Sedan kan man starta om och köra en liten bit, starta om och köra osv....
Som bilmekaniker jag är vet jag inte vad som är felet. Jag är helt ställd. Om det bara slutar blåsa och regna ska jag koppla in en manometer och sedan följa bränsletrycket från kall till varm motor.
Jag tror det är ett litet skitfel men vart??????
Något som ytterligare förvillar är att jag bytte bränslepump i oktober, förvisso begagnad men skulle vara felfri, och då fungerade bilen ett par veckor kanske och sedan samma fel igen. Ska jag då byta bränslepump en gång till???
Näe, det skulle i så fall bara kännas fel, och som om man inte kunde skilja mellan orsak och verkan..... <!-- </EdIndex> --></div>
Kommer ihåg för precis ett år sedan. Minus 20 och minst en halvmeter snö här minst....
Just nu är det oväder ute men jag hann fixa en liten stund med bilen tidigare. Råkade under motorhuven finna en spiralomspunnen slang till bensinreturen som hade blivit tillplattad och såg även ut att ha drabbats av "kärlkramp" så jag bytten den i blåsten.
Tyvärr var inte felet där heller för när jag sedan provkörde började bensinpumpen väsnas igen när motorn börjar komma upp i temperatur. Bensinpumpen väsnas och efterhand mer våldsamt och till slut stannar bilen tvärt. Sedan kan man starta om och köra en liten bit, starta om och köra osv....
Som bilmekaniker jag är vet jag inte vad som är felet. Jag är helt ställd. Om det bara slutar blåsa och regna ska jag koppla in en manometer och sedan följa bränsletrycket från kall till varm motor.
Jag tror det är ett litet skitfel men vart??????
Något som ytterligare förvillar är att jag bytte bränslepump i oktober, förvisso begagnad men skulle vara felfri, och då fungerade bilen ett par veckor kanske och sedan samma fel igen. Ska jag då byta bränslepump en gång till???
Näe, det skulle i så fall bara kännas fel, och som om man inte kunde skilja mellan orsak och verkan..... <!-- </EdIndex> --></div>