Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grått och trist och nästan 4 plusgrader i Göteborg (väster). <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En plussgrad och halt som fan :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->-18,5
fuck! :( <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag är det värme o snöfall, bara -14 idag :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja de lilla vita som var på baken har ju regnat bort, såklart några plus. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Ja de lilla vita som var på baken har ju regnat bort, såklart några plus.
lät nästan lite snuskigt :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj va fel det blev :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Oj va fel det blev :lol:

Men bra ändå :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men trodde inte doktorn kunde bli äcklad... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->- 11 och småsnöar lite, är på väg att bli blida häruppe i norr... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Inlägg: 371
Blev medlem: 01 feb 2009, 00:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->+3 och snöfritt! <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ngr minus å snöar som fan!!! satt å fikade hos syrran ngn timme å fick sopa av 5cm från bilen blää.. :x <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu ere +1,5 å skiten smälter bort jippii ki-yay mf! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom snö som f*n igår, höll inte på att a mig ut på vägen i dag när jag skulle på jobbet :( O mer väntas i morrn.
Hade täntk vänta med att skotta till i morrn kväll, men nu blir man ju tvungen att skotta ändå.

Men nu blir det definitivt skoterföre till Jul :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he he.... ordningen tycks vara återställd, kallt å vitt i norr och barmark, regn och blåst i söder. :D

Kommer ihåg för precis ett år sedan. Minus 20 och minst en halvmeter snö här minst.... :x

Just nu är det oväder ute men jag hann fixa en liten stund med bilen tidigare. Råkade under motorhuven finna en spiralomspunnen slang till bensinreturen som hade blivit tillplattad och såg även ut att ha drabbats av "kärlkramp" så jag bytten den i blåsten.

Tyvärr var inte felet där heller för när jag sedan provkörde började bensinpumpen väsnas igen när motorn börjar komma upp i temperatur. Bensinpumpen väsnas och efterhand mer våldsamt och till slut stannar bilen tvärt. Sedan kan man starta om och köra en liten bit, starta om och köra osv....

Som bilmekaniker jag är vet jag inte vad som är felet. Jag är helt ställd. Om det bara slutar blåsa och regna ska jag koppla in en manometer och sedan följa bränsletrycket från kall till varm motor.

Jag tror det är ett litet skitfel men vart?????? :furious:

Något som ytterligare förvillar är att jag bytte bränslepump i oktober, förvisso begagnad men skulle vara felfri, och då fungerade bilen ett par veckor kanske och sedan samma fel igen. Ska jag då byta bränslepump en gång till??? :shock:

Näe, det skulle i så fall bara kännas fel, och som om man inte kunde skilja mellan orsak och verkan..... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar