Grymma priser i norr

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Grymma priser i norr

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sök på Crescent på blocket och ni uppe i norr har fina priser
(synd bara på hva) *skratt

Vet att stockholmsfjollorna åker mååånga mil för en stummis <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi här uppe i Norr får åka rätt många mil oxå,aningen glesare mellan mopederna här :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Antar att du menar en viss stummis av modell 1144 i Kalix för 1700:-.
Hann inte med i svängarna på den. Värsta fyndet!! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gissa om Dr Novolette lagt vantarna på den :o <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo .. det var den
Men man har ju dålig koll på vilka avstånd som det är :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då är det bara att gratulera Doktorn till en ganska ovanlig Stummis. :D Vi var på utställning hela den dagen så man hade inte en chans. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Doktor novolette lade vantarna på den!
Så rätt..nu har min andra lyxstummis 1137-1 en kompis!
Men eftersom jag inte har tiden att fara runt på diverse mopeduppdrag så fick jag köpa den i andra hand av grannen. Det kostade mig en tusing extra men det var det värt man brukar ju ofta få lägga på lite i frakt å nu fick jag den dessutom levererad in i garaget. :lol:
Ja som sagt är jag rejält upptagen med mitt hus som jag köpte i våras det rivs väggar å sätts in garageport å byggs igen dörrar å byggs nya väggar. Det är ett jäkla jobb att bygga om istället för att bygga nytt å dessutom när man jobbar helt ensam.
Tanken med huset är att få till en renodlad verkstad för mina fordon. dvs in med skit i ena änden ut med pärlor i den andra :wink:
hade kunnat lägga upp lite bilder men det finns ingen rubrik i forumet som heter "mopedgarage" he.he.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vill nog hålla med alabamamannen att här i norr är det nog så att vi har väldigt långt till fynden ändå just för att det är ruskigt glest mellan dem :wink: ändock känns det ju som dom väldigt goa priserna finns i södern*eller hur cobra :wink: * hmmm förvisso finns det väl en hel del hos goa doktorn oxå 8)
men det är ju där det staff_36-1 skämt å sido...ni som bor söderut har ju oxå många fina fynd att bita i..som vi norrläningar har svårt att komma över...många hammnar ju tyvärr hos moppeslaktarna där nere oxå och styckas systematiskt för att hammna i delar på tradyra 8) så fynden blir nog tyvärr bara färre :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Grannens snällhet

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stummisen hämtades i Kalix direkt och kördes till Doktorns garage senare under kvällen men dock inte för en "tusenlapp extra" utan grannen tog betalt för bensinen/tiden/besväret och 200:- extra för att det ringts och bjudit mera innan jag kom fram, men det blev billigt iaf eller hur Doktorn. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja jag la bara ihop ett + ett sen struntar jag i om bilen tog tre liter milen :wink: å som sagt är jag supernöjd!
Jag värderar alltid objekten utefter mitt eget tycke. å helt klart var ju den moppen värd mer än 1700 så jag tackar å bugar å ser fram emot fler goa moppar.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dr.Novolette! Jag vill väldigt gärna se ditt garagbygge :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaaaa visa det :D :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite bilder på mitt garageprojekt..
utgångs kåken ser inte mkt ut för världen.. :? :shock:
jag har i dagsläget lagt igen 3 dörrar å monterat in en garageport i gaveln sedan håller jag nu på att sätta igen den mysko entren så det slutligen blir 1 litet rum på 2,7 x 6 & ett garage på 6x10
skorstenen skall ner pga att den hamnar mitt i garaget den har varit en ventilations kanal & går därför inte att elda i så bort med skiten..jag kommer även att ändra utseendet med midja samt andra foder mm. så kåken får en lite äldre stil & det kommer framöver byggas en carport med 2st 50tals pumpar ihop med entren som då hamnar under tak. om ni vill kan jag lägga in en bild lite då å då så ni får se hur arbetet fortskrider. :wink: inte för det är ett mopedprojekt men.. :roll:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De va bra många dörrar du hadde :UH: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Doktorn, det där blir trevligt, låt hammaren gå, som gammal byggare tycker jag om när det är rent och fint på en arbetsplats, du verkar ha bra ordning och planering, men var är snickarna jag ser bara en duett, LYCKA TILL slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar