citronträd och motorolja visas på tv4film
citronträd och motorolja visas på tv4film
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om Burt Munro som åker till Bonneville och sätter
sprätt på sin Indian 1920 Anthony Hopkins i rollen...
Klart sevärd kanonfilm...
Citronträd & motorolja
Lördag 31 december 2011 00:50 (R)
Söndag 01 januari 2012 08:55 (R)
Måndag 02 januari 2012 03:55 (R)
Nyzeeländskt drama från 2005. Filmen är baserad på den verkliga historien om Burt Munro, som år efter år passionerat trimmar sin gamla Indian-motorcykel från 20-talet. Hans dröm är att en dag bli den snabbaste på banan i saltöknen i Utah, där världens snabbaste motorcyklar tävlar. När han är över sextio år och får beskedet att han riskerar att dö i en hjärtsjukdom belånar han sitt hus och tar en båt till Los Angeles med motorcykeln för att uppfylla sin dröm. <!-- </EdIndex> --></div>
sprätt på sin Indian 1920 Anthony Hopkins i rollen...
Klart sevärd kanonfilm...
Citronträd & motorolja
Lördag 31 december 2011 00:50 (R)
Söndag 01 januari 2012 08:55 (R)
Måndag 02 januari 2012 03:55 (R)
Nyzeeländskt drama från 2005. Filmen är baserad på den verkliga historien om Burt Munro, som år efter år passionerat trimmar sin gamla Indian-motorcykel från 20-talet. Hans dröm är att en dag bli den snabbaste på banan i saltöknen i Utah, där världens snabbaste motorcyklar tävlar. När han är över sextio år och får beskedet att han riskerar att dö i en hjärtsjukdom belånar han sitt hus och tar en båt till Los Angeles med motorcykeln för att uppfylla sin dröm. <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
men å andra sidan hur många tror att den handlar om citronträd då?
inte jag i alla fall.
<!-- </EdIndex> --></div>
jo jag tror nog att det är så dom tänkteRaketsport skrev:Mycket bra film som jag sett flera gånger. Har också stört mig på svenska titeln, men jag tror att om den hette "världens snabbaste indian" så skulle flertalet tro att det handlade om en :

men å andra sidan hur många tror att den handlar om citronträd då?
inte jag i alla fall.

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt: