Shit happens

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Lordhelmet

Shit happens

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland är gudarna emot en. Helgens aktiviteter med utställning började med att Skökan(1252:an) började tjura. Redan på fredagen var hon svår att starta och efter tändstiftsbyte gick hon bara högst sporadiskt, typiskt PMS.
Lördagen ville hon inte alls. Efter en undersökning visade sig tanken vara tom, orsak: sprucket gummi. Bensinslangen såg ut som ett bananskal. Efter byte av slang och inspektion av tändning med handpåläggning av tändkabel(tack för tipset Runar) så gick hon motvilligt igång, själv slutade jag skaka redan efter en kvart. Jädrar vilken smäll jag fick :D . Tror hon kände på sig att husse vill skiljas.
Idag har hon funkat som vanligt, dvs perfekt.
Raketarn har inlett semestern på våra breddgrader och vi har tillsammans kört en exorcism på hans Golden Champ. Hon hade lite luriga nervbanor så det enda som funkade elektriskt var tutan. Inte ens "dödarn" ville.
Efter en stunds felsökning konstaterades att: ljusspolen funkade och kabelbrott på såväl gul som svart kabel, nu funkar allt.
Nästa pilsner: handbromsen. Efter kontroll visade sig oket vara okey men varför var handtaget stumt?
Jo, banjon var HELTÄT. Vi "borrade" upp och efter flera timmars juckande med handtaget så funkar bromsen perfekt, att lufta som vanligt gick åt helsicke men systemet visade sig vara självluftande så det enklaste sättet var att låta tyngdlagen ha sin gång. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo måste ju erkänna att jag är ganska nöjd med *Goldies* insats idag efter att ha stått så länge oanvänd, chockades hon idag att springa 7 mil :lol: bilden nedan visar ju hur stolt husse är :wink:
Bild

ett tack till Rikard som gett henne mycket kärlek så att både handbromsen och elen funkar fint igen slider_thankyou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du igång på original handbromsen nice :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fan.. utan att vara taskig raketarn.. men det finns vissa likheter med din avatar (eller vad det nu heter) men jag saknar ciggen i mungipan he he.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D jo du goa doktorn vad tror du jag valde den avataren för :wink: självklart är vi rätt lika varandra grodan å jag staff_gemini-1.gif ...men ciggen får nog vara numera....la av med dom dumheterna får ca 6 år sedan evildevil <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Appropå dumheter, jag la också av med rökat för 8 år sen, man blir faktiskt lite klarare av det oregonian_mornincoffee.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ang cigaretter, jag kunde aldrig lära mig röka. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->helt rätt Conrad, mycket smart att aldrig börja med sådanadumheter :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förresten Raketaren, vad är en Guddakota? staff_36-1
Har det hänt något :?:
Själv är jag för stor att komma igenom "kyrkporten" 17x12mm :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skarpögda per hann du se stavfelet...har missat det staff_gemini-1.gif
men kan väl bero på att den ska gå som en gud när den är klar *hoppas jag :roll: * <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar