4 växlad Zündappmotor bytes mot Ilo Piano motor.

518-23
Inlägg: 131
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:00
Ort: Växjö

4 växlad Zündappmotor bytes mot Ilo Piano motor.

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.

Denna har legat länge nog i garaget nu, köptes till ett projekt som aldrig blev färdigt. Nu är jag i behov av en Ilo motor, helst kickmodelln.

Någon som är sugen på ett byte?

Bild

Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De va ju skit att man hade gjort sig av med ilon.. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, oj vad synd att man inte har en komplett fin Ilo liggandes. 2 objekt har jag, av trampmodell varar den ena med fläktkylningskåpor.

Det är väl kanske inte så intressant, eller? <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade Zündapp KS100 när jag var sexton och t.o.m. två stycken förresten...

Den här motorn är väldigt lik KS100 motorn fastän det är en annan (och svart) transmissionskåpa.

På den tiden, i början av sjuttiotalet, var KS100 motorerna eftertraktade och man fick betala en ganska hyfsad slant för att bli ägare till en sådan. Hur mycket kan motorn på bilden vara värd idag? <!-- </EdIndex> --></div>
518-23
Inlägg: 131
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:00
Ort: Växjö

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Ja, oj vad synd att man inte har en komplett fin Ilo liggandes. 2 objekt har jag, av trampmodell varar den ena med fläktkylningskåpor.

Det är väl kanske inte så intressant, eller?
Nja, i första hand är det en kickmotor jag är ute efter.
Men man vet aldrig :D det kan ändras.

Hör av mig i så fall.

Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du nån rundmotor som ligger å skräpar också, 4 eller 5 ? <!-- </EdIndex> --></div>
518-23
Inlägg: 131
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:00
Ort: Växjö

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jag hade Zündapp KS100 när jag var sexton och t.o.m. två stycken förresten...

Den här motorn är väldigt lik KS100 motorn fastän det är en annan (och svart) transmissionskåpa.

På den tiden, i början av sjuttiotalet, var KS100 motorerna eftertraktade och man fick betala en ganska hyfsad slant för att bli ägare till en sådan. Hur mycket kan motorn på bilden vara värd idag?
Hmm, Jo KS100 är ju en trevlig motor. Men enligt mig är den idag kraftigt övervärderad :? .

Motorn på bilden är en 50cc, har ett värde på ca:1500:-.

Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
518-23
Inlägg: 131
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:00
Ort: Växjö

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Har du nån rundmotor som ligger å skräpar också, 4 eller 5 ?
Nej, jag har ingen rundmotor...eller, jo det ligger en nerplockad 5vxl rundmotor i garaget, dock inte min men är troligtvis till salu.
Motorn plockades ner för renovering men blev liggande, glapp i veven och kass kopplingskorg var felen.

Ska jag kolla med ägaren?

Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, gör det. Men är den hel å fin annars bortsett från lager och korgen?
För är det mycke som är i dåligt skick så blir det ju en hyfsad peng å få den frisk. <!-- </EdIndex> --></div>
518-23
Inlägg: 131
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:00
Ort: Växjö

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Ja, gör det. Men är den hel å fin annars bortsett från lager och korgen?
För är det mycke som är i dåligt skick så blir det ju en hyfsad peng å få den frisk.
Det var ett tag sedan jag plockade i den, men jag kan börja med att kolla om han vill sälja och till vilket pris,så kan jag ta en närmare titt på skicket om det blir aktuellt.

Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack, gör det. Ta det via PM sen. <!-- </EdIndex> --></div>
518-23
Inlägg: 131
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:00
Ort: Växjö

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Tack, gör det. Ta det via PM sen.
Okidoki :) <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har minst en kickmotor, behöver dock renoveras.
Och har ju velat ha en Zundapp, är ju början till en moped :)
Men samtidigt är det ju Ilo jag brinner för... Svårt detta. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker motorn på bilden ser ut som en Zündapp rundmotor fast med modernare och något kantigare transmissionskåpa.

Går det möjligen att byta transmissionskåpan till en silverfärgad rund modell och på så vis få motorn till sent sextio- eller början av sjuttiotal? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går alldeles utmärkt, åtminstone på dom treväxlade, men det blir små klackar kvar på blockhalvorna. Jag vet inte om man kanske kan slipa bort dom, men det går att ha så utan att det stör så värst mycket. Förresten så ser det ut som att 518-23's motor är en rundmotor från början för det syns ju inga fyrkantiga klackar på den. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar