4 växlad Zündappmotor bytes mot Ilo Piano motor.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade Zündapp KS100 när jag var sexton och t.o.m. två stycken förresten...
Den här motorn är väldigt lik KS100 motorn fastän det är en annan (och svart) transmissionskåpa.
På den tiden, i början av sjuttiotalet, var KS100 motorerna eftertraktade och man fick betala en ganska hyfsad slant för att bli ägare till en sådan. Hur mycket kan motorn på bilden vara värd idag? <!-- </EdIndex> --></div>
Den här motorn är väldigt lik KS100 motorn fastän det är en annan (och svart) transmissionskåpa.
På den tiden, i början av sjuttiotalet, var KS100 motorerna eftertraktade och man fick betala en ganska hyfsad slant för att bli ägare till en sådan. Hur mycket kan motorn på bilden vara värd idag? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men man vet aldrig det kan ändras.
Hör av mig i så fall.
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Nja, i första hand är det en kickmotor jag är ute efter.Pälle skrev:Ja, oj vad synd att man inte har en komplett fin Ilo liggandes. 2 objekt har jag, av trampmodell varar den ena med fläktkylningskåpor.
Det är väl kanske inte så intressant, eller?
Men man vet aldrig det kan ändras.
Hör av mig i så fall.
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Motorn på bilden är en 50cc, har ett värde på ca-.
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Hmm, Jo KS100 är ju en trevlig motor. Men enligt mig är den idag kraftigt övervärderad .56:an skrev:Jag hade Zündapp KS100 när jag var sexton och t.o.m. två stycken förresten...
Den här motorn är väldigt lik KS100 motorn fastän det är en annan (och svart) transmissionskåpa.
På den tiden, i början av sjuttiotalet, var KS100 motorerna eftertraktade och man fick betala en ganska hyfsad slant för att bli ägare till en sådan. Hur mycket kan motorn på bilden vara värd idag?
Motorn på bilden är en 50cc, har ett värde på ca-.
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Motorn plockades ner för renovering men blev liggande, glapp i veven och kass kopplingskorg var felen.
Ska jag kolla med ägaren?
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Nej, jag har ingen rundmotor...eller, jo det ligger en nerplockad 5vxl rundmotor i garaget, dock inte min men är troligtvis till salu.Hasse skrev:Har du nån rundmotor som ligger å skräpar också, 4 eller 5 ?
Motorn plockades ner för renovering men blev liggande, glapp i veven och kass kopplingskorg var felen.
Ska jag kolla med ägaren?
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Det var ett tag sedan jag plockade i den, men jag kan börja med att kolla om han vill sälja och till vilket pris,så kan jag ta en närmare titt på skicket om det blir aktuellt.Hasse skrev:Ja, gör det. Men är den hel å fin annars bortsett från lager och korgen?
För är det mycke som är i dåligt skick så blir det ju en hyfsad peng å få den frisk.
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker motorn på bilden ser ut som en Zündapp rundmotor fast med modernare och något kantigare transmissionskåpa.
Går det möjligen att byta transmissionskåpan till en silverfärgad rund modell och på så vis få motorn till sent sextio- eller början av sjuttiotal? <!-- </EdIndex> --></div>
Går det möjligen att byta transmissionskåpan till en silverfärgad rund modell och på så vis få motorn till sent sextio- eller början av sjuttiotal? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går alldeles utmärkt, åtminstone på dom treväxlade, men det blir små klackar kvar på blockhalvorna. Jag vet inte om man kanske kan slipa bort dom, men det går att ha så utan att det stör så värst mycket. Förresten så ser det ut som att 518-23's motor är en rundmotor från början för det syns ju inga fyrkantiga klackar på den. <!-- </EdIndex> --></div>