okok hojta nästa gång du gör en tur i dessa krokar så kokar ja kaffe. <!-- </EdIndex> --></div>musköchrister skrev:var inte förbi kristinehamn,var nära svartå och linnebäck,vart ju lite dåligt med tid var borta 12 timmar,åker jumpy med diesel (firmabil) så det blir inte så dyrt
Kolla, det här har jag köpt!!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
*Äntligen*..ikväll lyckades jag med hjälp av lite kompisar få in lyften i garaget..det eländiga vädret till trots..nu får den ligga under skoda pickupen tills vårsolen tittar fram..eftersom det inte är värme i garaget..lurar nog på att sätta in en luftvärmepump i det..
<!-- </EdIndex> --></div>
Raketaren skrev:tja då har man dragit hem lite skrot då igen..har fått tag på en gammal billyft som kommer att underlätta däckskiftningar på bilen...och förstås hissa upp moppar i ståhöjd..
den behöver dock ett par bultar och en del målarfärg*hammarlack*
*Äntligen*..ikväll lyckades jag med hjälp av lite kompisar få in lyften i garaget..det eländiga vädret till trots..nu får den ligga under skoda pickupen tills vårsolen tittar fram..eftersom det inte är värme i garaget..lurar nog på att sätta in en luftvärmepump i det..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
- SachsMekarn
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om inte golvet spricker under domkraften när man hissar halva bilen på den lilla anliggningsytan så spricker det definitivt inte under en billyft.
Men den lyften behöver klart en aning TLC bland de värsta jag sett faktiskt. Dom måste ha våldtagit den hårt å länge när tom gångjärn mm. rykt.
Men den går säkerligen å få fason på! Har själv renoverat ett lyftbord som dom backat över med traktor å det blev som nytt men ack vad jobb det krävde. Det hade legat ute i ngt år så även styrboxen behövde lite nya reläer mm..(det såldes förresten till rocketsports trakter ngn snubbe som höll på med trädgårdsmaskiner)
så där har du vårprojektet säkrat (kör en billyftrenoveringstråd vettja..
) <!-- </EdIndex> --></div>
Men den lyften behöver klart en aning TLC bland de värsta jag sett faktiskt. Dom måste ha våldtagit den hårt å länge när tom gångjärn mm. rykt.
Men den går säkerligen å få fason på! Har själv renoverat ett lyftbord som dom backat över med traktor å det blev som nytt men ack vad jobb det krävde. Det hade legat ute i ngt år så även styrboxen behövde lite nya reläer mm..(det såldes förresten till rocketsports trakter ngn snubbe som höll på med trädgårdsmaskiner)
så där har du vårprojektet säkrat (kör en billyftrenoveringstråd vettja..

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha-ha doc...jo den lyften har ju inte haft några latmansdagar..
har ju varit på mitt jobb förut..nåja den är ju bättre än ingenting alls i allafall..
blir mest lite däckskiftning och poleringar som kommer att göras på den..
den ska förstås givetvis snyggas till en del ändå

den ska förstås givetvis snyggas till en del ändå

man behöver ju förstås inte köpa dyraste lyxmodellen dit
låter nog som det blir en pump i garaget...Conrad Engström skrev:Trevligt med luftvärmepump. 16 grader har jag.

tyvärr inte Hasse...men som jag ju skrev..lär inte bli nån värstingdyr variant..Hasse skrev:Är lädret påfyllt???Raketaren skrev:låter nog som det blir en pump i garaget...

- SachsMekarn
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
Icke lyxmodell och det blir en isklump på utsidan när det är gråväder ute.Raketaren skrev:låter nog som det blir en pump i garaget...Conrad Engström skrev:Trevligt med luftvärmepump. 16 grader har jag.