nytt i samlingarna..

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Daihatsu 3cyl har jag pillat lite med å det är enkla å ganska rejäla motorer.
Det satt en sån i min förra Bobcatkopia, den var ett otroligt hemmabygge som faktiskt hade mer finesser än en original bobcat..
men men hur är bränsleförbrukningen på den?
Annars hade den nog suttit som en smäck i min koja såå Smart Smartcar :wink:
undra vad frakten blir hit upp har du kvar låda axlar mm..? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en sj-pall som företagspaket har varit överkomligt förr. men då måste den gå från företag till företag har jag för mig.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bensinmotorn jag har kvar, så vi inte missförstår varandra... :)

Motorn står komplett hopsatt med v-låda. Resten finns också som t.ex. drivaxlar, hjulnav, generator, luftrenare m.m.

Har också 5-6 plåtfälgar och ett par hjul till BMC Mini hundkoja som jag vill bli av med. Kanske du vill ha till vinterhjul etc.?

Motor och tillbehör ryms på en halvpall men fälgarna och hjulen också blir det trångt.

Räkna en tusing för en halvpall med fraktgods men det är krångligt då företag har fraktavtal med olika prissättning. Kanske det kan gå genom ditt jobb... Bäst är det om du kan ta det med någon här på forumet som ev. ska på turné i vår eller i sommar med bil och släp.... <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det här kunde man önska man hade under huven :D
udda racingmotor en offenhauser oslagbar 8)
http://www.youtube.com/watch?v=a0YOvRzWnSI&context=C3c5b553ADOEgsToPDskIxNks04yWhOjYNuiAI9axU <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det inte en Mc motor? <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja allt går ju..
Se! Det finns även en MC version av Daihatsudieseln
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har man tvagat bilen en sväng till..
å motorrummet är rensat på 10 liter sand/grus så nu är det bara att docka ihop prylarna igen..
Bild

Bild

hittade lite originalrinningar..
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:ja då har man tvagat bilen en sväng till..
å motorrummet är rensat på 10 liter sand/grus så nu är det bara att docka ihop prylarna igen..
Bild

Bild

hittade lite originalrinningar..
Bild

Bild

ser ju hur trevligt ut som helst Doc...trumman puttrar nog snart glatt igen... :) känner ju habegär, ska jaga ett objekt av djungeltrumma jag oxå.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fasen va fräsch den ser ut! Finns det ingen rost alls? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mc motor nja tror nog inte det :? offenhauser och miller är i princip samma motorer , kommer ifrån 30 talet med dubbla överliggande kammar 4 vent / cylinder o volym mellan 150 cubic inhces o 255
o tryckte ur sig från 300 hk till 1000hk :D tillverkades ända in på 70 talet
vore lagom o ha i kadetten :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaadu pangen - den saaben skulle man haft, närapå 100% rostfri och ett sagolikt skick.
Endast någon svag å då menar jag svaaag buckla som knappt syns.
Vilken saabälskare som helst bjuder nog 30 lopper för finare trumma får man leta efter.
Hujjaligen vilken rysning man får när man ser pärlan. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den där djungeltrumman ser ju så dålig ut så den är ju inte ens värt att göra nått med, jag kan ta hand om bröten staff_gemini-1.gif
det blir nog 10 guldfiskar :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har man humpat i motorn, dom här bilarna måste nog vara ngt av det mest lättmeckade som finns! Det tog inte många minuter så var motorn där!
Jag demonterade kofångaren då gick det otroligt smidigt, lyfte bara lite på lådan å då åkte den dit av sig själv dessutom gör motorfästena att motorn hamnar rakt på en gång bara skruva i bultarna som tar gäng på stört.
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inge avis alls doc.. :drewl: :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket ha begär som kommer på man är ju uppväxt i dom och vilket skick fort sätt det roliga arbetet att få den och bruuma. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar