Vädret..
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alkoholist eller alkoholägare??? <!-- </EdIndex> --></div>
Hur är det om man äger lite alkohol dåGrannen skrev:Vit skit.....nja - jag har då aldrig sett nå sånt, det enda som är vitt innan det används är toapappret
Kan man äga en moped utan att kallas mopedist eller är man endast mopedägare
Alkoholist eller alkoholägare??? <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Solsken och -10 idag.
Jag tror vi har upp mot 1,5m snödjup, detta trots att det regnat fler nätter i januari.
Kolla in rönnen. Numera är fågelborden i knähöjd

Gången till bron

Baksidan har vi skottat snören flera-flera gånger, men det är dags igen.

Å det här är det fordon jag mekar på just nu...
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag tror vi har upp mot 1,5m snödjup, detta trots att det regnat fler nätter i januari.
Kolla in rönnen. Numera är fågelborden i knähöjd

Gången till bron

Baksidan har vi skottat snören flera-flera gånger, men det är dags igen.

Å det här är det fordon jag mekar på just nu...

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- SachsMekarn
-
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va seriöst å skotta taket, jag tror personligen inte att det finns ngn risk. Har inte det där huset fackverkstakstolar? Däremot altantaket kan jag förstå där är det både platt tak å bara vanliga reglar så det håller inte för så värst mkt..
snöslungor är bra ide' men det är en djäkligt esig patent. Består av bockad plåt med rallgängade tumbultar å smäckig växellåda (gummihjul mot en trissa)
skitlager i plåthus, tunnväggiga rör som spricker..mm. Som sagt en riktigt kass konstruktion.
Sen har dom av ngn anledning felkalibrerade intag i förhållande till motorstyrka å även fel utväxling. Jag skulle vilja ha en 10hk motor på ett 8hk chassie å med utbytta remskivor så man fick lite varv på utkastet några extra skovelblad hade varit najs.. Sen skulle jag vilja ha ett utkastarrör som är minst en meter högt innan vinkeln då slipper man kasta över snön till grannen utan bara lägga det i en snygg vall på sidan av infarten..
Jag letade lite å kolla jag är inte ensam!!kolla den här snubben..en som lessnat på skiten som säljs..
http://www.youtube.com/watch?v=BahOwtQrvuo <!-- </EdIndex> --></div>
snöslungor är bra ide' men det är en djäkligt esig patent. Består av bockad plåt med rallgängade tumbultar å smäckig växellåda (gummihjul mot en trissa)
skitlager i plåthus, tunnväggiga rör som spricker..mm. Som sagt en riktigt kass konstruktion.
Sen har dom av ngn anledning felkalibrerade intag i förhållande till motorstyrka å även fel utväxling. Jag skulle vilja ha en 10hk motor på ett 8hk chassie å med utbytta remskivor så man fick lite varv på utkastet några extra skovelblad hade varit najs.. Sen skulle jag vilja ha ett utkastarrör som är minst en meter högt innan vinkeln då slipper man kasta över snön till grannen utan bara lägga det i en snygg vall på sidan av infarten..
Jag letade lite å kolla jag är inte ensam!!kolla den här snubben..en som lessnat på skiten som säljs..
http://www.youtube.com/watch?v=BahOwtQrvuo <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo inte är det nå värstingar slungorna
likt förbaskat får man nog gå ut å starta upp den så man vet att den startar när den behövs..är ju ett snäpp bättre än skoveln i allafall...
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du milde vad snö ni har Josefine 
Det var ungefär lika mycket här i Kalmar för ganska precis ett år sedan men nu finns inte en snöflinga. Härom kvällen blev det lite vitt en stund men vinden vände till syd så det smälte av lika fort som det kom. <!-- </EdIndex> --></div>

Det var ungefär lika mycket här i Kalmar för ganska precis ett år sedan men nu finns inte en snöflinga. Härom kvällen blev det lite vitt en stund men vinden vände till syd så det smälte av lika fort som det kom. <!-- </EdIndex> --></div>