4 växlad Zündappmotor bytes mot Ilo Piano motor.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror det är mer än fyra växlar som är extra i en sådan här motor. Utgående axel ser ut att vara samma förstärkta utförande som på KS100:an. Likaså blir jag inte förvånad om det skulle vara ett stödlager i transmissionskåpan för vevaxelns drevsida.
Ja, det här är verkligen Zündapp. Grejer i särklass från den tiden när jag var femton... <!-- </EdIndex> --></div>
Ja, det här är verkligen Zündapp. Grejer i särklass från den tiden när jag var femton... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Denna motor är en 79:a, så det ska vara svarta kåpor på denna orginal.
Klackarna finns där men syns inte på denna bild.
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Hej.Lolalola skrev:Det går alldeles utmärkt, åtminstone på dom treväxlade, men det blir små klackar kvar på blockhalvorna. Jag vet inte om man kanske kan slipa bort dom, men det går att ha så utan att det stör så värst mycket. Förresten så ser det ut som att 518-23's motor är en rundmotor från början för det syns ju inga fyrkantiga klackar på den.
Denna motor är en 79:a, så det ska vara svarta kåpor på denna orginal.
Klackarna finns där men syns inte på denna bild.
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Exakt samma drevaxel, koppling och växellåda i denna motor som det är i KS100 motorn. Även ett stödlager till vevaxeln sitter det i kopplingskåpan. .
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Jo 56:an, du är helt rätt ute .56:an skrev:Jag tror det är mer än fyra växlar som är extra i en sådan här motor. Utgående axel ser ut att vara samma förstärkta utförande som på KS100:an. Likaså blir jag inte förvånad om det skulle vara ett stödlager i transmissionskåpan för vevaxelns drevsida.
Ja, det här är verkligen Zündapp. Grejer i särklass från den tiden när jag var femton...
Exakt samma drevaxel, koppling och växellåda i denna motor som det är i KS100 motorn. Även ett stödlager till vevaxeln sitter det i kopplingskåpan. .
Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ute och kollade och det var bara en kickmotor den andra var tramp, motorn är komplett med tändning, rem, cylinder och kolv men ingen förgasare, kicken saknas också men jag har en helt ny kickfjäder, transkåpan och drevet behöver skruvas dit. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan,
Motorn ovan har en likadan kickpedal som jag sålde till dej i våras och trodde den var till en HVA Roulette men skulle passa JLO ändå.
Nu är jag mera säker på den är till en Zweirad Union EM50 vad tror du om det? <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/ilo-motor-flaktkyld-auktion_100707_146104362518-23 skrev:Hallå alla.
Motorn är nu såld,men jag behöver fortfarande en ilo kickmotor.
Någon som vill sälja en?
Mvh Magnus
erlan,
Motorn ovan har en likadan kickpedal som jag sålde till dej i våras och trodde den var till en HVA Roulette men skulle passa JLO ändå.
Nu är jag mera säker på den är till en Zweirad Union EM50 vad tror du om det? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag bjuder 2000:- <!-- </EdIndex> --></div>518-23 skrev:Hmm, Jo KS100 är ju en trevlig motor. Men enligt mig är den idag kraftigt övervärderad .56:an skrev:Jag hade Zündapp KS100 när jag var sexton och t.o.m. två stycken förresten...
Den här motorn är väldigt lik KS100 motorn fastän det är en annan (och svart) transmissionskåpa.
På den tiden, i början av sjuttiotalet, var KS100 motorerna eftertraktade och man fick betala en ganska hyfsad slant för att bli ägare till en sådan. Hur mycket kan motorn på bilden vara värd idag?
Motorn på bilden är en 50cc, har ett värde på ca-.
Mvh Magnus
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det går att byta transmissionskåpan men det är kickkåpan som gör att det ser för jävligt ut med runda kåpor på denna motor, det passar inte alls. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
OK, du menar det är som att komma ut från frisören och det är inte lika klippt på båda sidorna? <!-- </EdIndex> --></div>Johan Lat skrev:Jo det går att byta transmissionskåpan men det är kickkåpan som gör att det ser för jävligt ut med runda kåpor på denna motor, det passar inte alls.