Sida 68 av 397

Re: övrigt

Postat: 23 feb 2017, 17:56
av marklundt
Utan kondensator = ingen gnista på tändstiftet

Re: övrigt

Postat: 23 feb 2017, 18:16
av Micke S
marklundt skrev:Hur man sotar ur en 2-taktare på enklast vis ? Dra järnet på högsta växeln i medlut en stund
Det har ingen eller minimal effekt för att få loss koks i avgasport och i avgassystemet. Det enklaste och effektivaste sättet att ta bort koks är m.h.a. mekanisk bearbetning.

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 00:05
av crow
ATT NI BARA ORKAR HÅLLA PÅ.68 SIDOR MUN BAJSNING....... IQ FISKMÅS.

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 06:57
av marklundt
Det blir dyrt ,för jag får ej göra nåt själv på dt50r

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 15:18
av marklundt
marklundt skrev:Det blir dyrt ,för jag får ej göra nåt själv på dt50r
En tracktor reggad atv får ej användas som eu-moped och är den snöskoter reggad så får den ej köras på allmänn väg

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 16:12
av marklundt
Det är 25 år sedan jag började sluta köra trimmad moped .men.moped har jag kört sedan dess

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 16:49
av marklundt
marklundt skrev:Det är 25 år sedan jag började sluta köra trimmad moped .men.moped har jag kört sedan dess
Numera är trimningen nere på minus - ,med am-körkort dog trimmandet ut för mej,2010års dt50r behöver ej trimmas och jag har papper på att årsmodellen finns enbart som eu-moped sedan behöver man inte mer än 45km\h för att köra t.e.x 80km på 2 timmar never stop enkel väg tur och retur 16mil på 4 timmar

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 17:10
av marklundt
marklundt skrev:
marklundt skrev:Det är 25 år sedan jag började sluta köra trimmad moped .men.moped har jag kört sedan dess
Numera är trimningen nere på minus - ,med am-körkort dog trimmandet ut för mej,2010års dt50r behöver ej trimmas och jag har papper på att årsmodellen finns enbart som eu-moped sedan behöver man inte mer än 45km\h för att köra t.e.x 80km på 2 timmar never stop enkel väg tur och retur 16mil på 4 timmar
Har bara 3,3nm i vrid och 2,1kw i motoreffekt och det är ej precis plant här utan kuperat här i norr,mycket uppför här uppe i norr och vikten på dt50r är 112kg körklar vägd på truckvåg på jobbet

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 17:16
av marklundt
Det går ej köra 45 backe upp och backe ner här uppe i norr om det såg ut som i skåne här uppe skulle en körning i 45 gå på 90 minuter 8 mil enkel väg

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 18:11
av marklundt
Vill ni ha fler medlemmar eller färre ?

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 18:48
av marklundt
crow skrev:ATT NI BARA ORKAR HÅLLA PÅ.68 SIDOR MUN BAJSNING....... IQ FISKMÅS.
Och vissa har iq som en sten

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 18:57
av Micke S
Kör på bara Tord och bry dig inte om när det kommer inlägg som inte tillför något i din tråd.

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 20:29
av marklundt
Varför en avgasplugg enbart ,jo.dt50r håller längre då än om dom hade satt den i insuget ,har jag fel ?

Re: övrigt

Postat: 24 feb 2017, 21:00
av Micke S
Den blir starkare på lägre varv med avgasplugg (bättre fyllning av färskgaser). Om det är någon fördel ur livslängdssynpunkt vet jag inte. Det blir i alla fall svårare att plåga livet ur motorn när den är strypt.

Personligen har jag aldrig varit någon stor anhängare av avgaspluggar, hur intressant ämnet än må vara :wink: Men nu visar det sig att Zundapps konstruktörer monterade en avgasplugg på GS 125 motorerna för att stärka sin position i Enduro VM. Utblåset är normalt ca 38 mm och man gjorde en insats som tog ner diametern till 30 mm, som anses vara effektivt på Zundapp 125 cc motorer. Just nu kör jag plugglöst och ska känna hur motorn känns med det. Men sedan blir det test med avgasplugg, det trodde jag aldrig skulle komma att ske här :shock:

Fortsatt rapportering om mina prov med avgasplugg rapporteras förstås i den här tråden :)

Re: övrigt

Postat: 25 feb 2017, 11:17
av marklundt
Förstår inte varför jag ska måst betala 4.500-3.500kr i premie för en äkta klass1eu-moped som är lika farlig som en nationell och original 30-moped i 45km\h ?