Dagens bild eller detta hände idag
Re: Dagens bild eller detta hände idag
Tror att det är med Björnar som med människor att vissa är inte lika snabba som andra...
Besök i dag på motorloppis. Jag gjorde inga större inköp. Bara ett antal Öbergsfilar som alltid kommer till nytta. Det fanns inte mycket moppegrejor men några utställningsex. Den blå på första bilden som jag inte vet vad det är (Maraton kanske...) var dock till salu för begärt pris 6000 kr.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Den blå är en Italiensk moped, kommer inte ihåg namnet så här rätt upp och ned... Fin HMW motor där, jag har börjat tänka på att renovera en av mina snart
Undrar föresten om den blå inte är en Mondial.

Vilken pärla HMW:n var
Väldigt trevliga mopeder!

Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...
/Erik
/Erik
Ja, riktigt fina. Tyvärr saknar jag de runda HMW skyltarna på mina motorer, riktigt surt för den skylten med jordgloben på är en riktig höjdare.HVA59 skrev:Vilken pärla HMW:n varVäldigt trevliga mopeder!
Det ser ut som att den blå moppen heter Malaguti, eller motorn åtminstone.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Visste väl att det började på M
Motorn är en F.B. Minarelli, Italiens svar på Sachs fast bättre som användes av de flesta mindre mopedtillverkarna där och fått Malaguti emblem.

Samma moped som är ute på tradera nu?
https://www.tradera.com/item/100701/291938733/malaguti" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.tradera.com/item/100701/291938733/malaguti" onclick="window.open(this.href);return false;
/Erik
/Erik
Ja det är samma.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Inga onödiga grönsaker för mopedister
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
De där är ett superbra alternativ till lilla späckhuggaren. 

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Hmm, jag köpte en likadan av honom, och visst är den snygg, men en aning obekväm skulle jag nog säga...
/Erik
/Erik
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Okej, stoppningen kanske inte är lika bra som på de gamla.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Inte vet jag, det kan vara delvis för att den sitter på en 1126, så en swingsadel skulle nog behövas... Men över huvud taget är den lite stel och obekväm 

/Erik
/Erik