Ja men skruven flyttar ju bara upp trotteln så de blir ju samma sak .bryggaren skrev:Är det inte trotteln som gör tomgång på de förgasare som saknar skruv? En vild tanke, bara.
Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
-
Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA
Och på min Bing 12 som satt på Compacten så fanns där heller ingen skruv. Där stallde man tomgången med wiren. Den förgasaren var en riktig Bing också för det här var länge sen och då var inte Kinaförångarna ute på marknaden. Iallafall inte i Folketorp.. 

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Att ställa tomgången med wiren fungerar hyggligt men inte alls lika stabilt.
Ofta ändras tomgången när man vrider styret mot ena eller andra ändläget.
Behöver inte vara ett problem men ingen ska påstå att det fungerar lika bra som en riktig tomgångsskruv på trotteln.
Ofta ändras tomgången när man vrider styret mot ena eller andra ändläget.
Behöver inte vara ett problem men ingen ska påstå att det fungerar lika bra som en riktig tomgångsskruv på trotteln.
Denna modell var ny för mig! Yamaha RD50 5-växlad.
Såg ganska trevlig ut!
http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_R ... m?ca=7&w=3
Såg ganska trevlig ut!
Är det den motorn AX100 bygger på? Den ser riktigt rar utHynboholm skrev:Denna modell var ny för mig! Yamaha RD50 5-växlad.
Såg ganska trevlig ut!

Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
-
Tänkte det samma! Några ekrade fälgar på den och många skulle ta den för en FS1aBaronen skrev:Är det den motorn AX100 bygger på? Den ser riktigt rar utHynboholm skrev:Denna modell var ny för mig! Yamaha RD50 5-växlad.
Såg ganska trevlig ut!
Blå/vit Monark 1209
AX100an är kopia på en suzukimotor.Baronen skrev:Är det den motorn AX100 bygger på? Den ser riktigt rar utHynboholm skrev:Denna modell var ny för mig! Yamaha RD50 5-växlad.
Såg ganska trevlig ut!
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Frågan är dock om det verkligen är en moped ? Nära 3 hästar och 5 växlar får mig att undra... Den torde vara släkt med denna som var till salu för ett tag sedan: Det är för många projekt i mitt liv. Det här måste gå. En helt unik (för Sverige) Yamaha rd50. När MCB, Dappe m fl. höll på med pressade plåtramar, framgafflar i form av cykelpumpar och annan stenålder, började Yamaha sälja sin RD50 1973. Separatsmörjning, oljehydraulgaffel, hydraulisk skivbroms, reed-ventil, riktig ram och 5 växlar. Jag har importpappren från den som tog in den i Sverige på sjuttiotalet och en japansk instruktionsbok. Det fina i kråksången är att detta är den motor som senare sattes i Yamaha DT (förutom att den här är 5-pet) = lätt med reservdelar. Mekanisk varvräknare och hastighetsmägare. Hojen (för det är en MC) är mycket mindre än vad man tror när man ser bilderna. Den är så proportionerlig att man blir lurad. Gaffelbenen är ex bara 26mm.
Den är i okomplett skick men de viktiga sakerna finns. Tyvärr också en original-limpa - men den här behöver en tunn limpa och cuts för att komma till sin rätt. Vet inget om skicket på motorn. Bygg en Kent Andersson tribute eller bara en gatdräpare. Oavsett så blir du ensam om en sådan här.
4000 pix, fritt Södermalm. Eller bytes mot någon kul Sachs-motor.
Den är i okomplett skick men de viktiga sakerna finns. Tyvärr också en original-limpa - men den här behöver en tunn limpa och cuts för att komma till sin rätt. Vet inget om skicket på motorn. Bygg en Kent Andersson tribute eller bara en gatdräpare. Oavsett så blir du ensam om en sådan här.
4000 pix, fritt Södermalm. Eller bytes mot någon kul Sachs-motor.
Då borde det vara ett litet YZ block alltså?
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fanns det släta sadlar på SM50 när det begav sig? Tänker på moppen nedan som ligger ute på tradera nu. Min sadel ser exakt likadan ut nämligen, och jag har tänkt mig att klä om den. Ribbat är ju avgjort snyggare, men om de fanns såhär är det ju lite kul...

Denna limpa verkar vara omklädd alldeles för mjuk i klädseln för sin ålder tycker jag. Håller med om att ribbat är snyggare och det kanske var så från början det vet inte jag !
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Omklädd, sadlarna var ribbade på E-typen.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
Det här var lite ofrivillig humor: http://www.blocket.se/klippan/Tandem_cy ... a=23_7&w=0
Observera tillägget: OBS SVARAR EJ PÅ HEMLIGT NUMMER
Då bara måste man ju kolla hans nummer eller hur? Svaret på denna sökning blev: OKÄNT NUMMER
Kan vara ett blocket-nr men skriver man att man inte svarar på hemliga/okända och sen själv har ett...
Då bara måste man ju kolla hans nummer eller hur? Svaret på denna sökning blev: OKÄNT NUMMER

Kan vara ett blocket-nr men skriver man att man inte svarar på hemliga/okända och sen själv har ett...
Blå/vit Monark 1209
TolvNollNio skrev:Det här var lite ofrivillig humor: http://www.blocket.se/klippan/Tandem_cy ... a=23_7&w=0
Då bara måste man ju kolla hans nummer eller hur? Svaret på denna sökning blev: OKÄNT NUMMER![]()

Jag har inte förstått varför man inte skulle svara på ALLA nummer, jag kollar aldrig på telefonen innan jag svarar, är det en försäljare lägger jag bara på.
man kan ju undra vad de människorna har varit med om som är så ängsliga

-
Tyckte det var ovanlig tank på denna Puch: http://www.blocket.se/vastmanland/Puch_ ... a=23_7&w=3
Men så var den nog inte det.. helt orginal rentav?!!
Men så var den nog inte det.. helt orginal rentav?!!

Blå/vit Monark 1209