(kunde köpt en i brukat lagom slitet skick för 1000:- för ca 5 år sen men var inte road av moppar då,
ja sen saknades ju ena sidokåpan så det fick va så med det köpet).
TolvNollNio skrev:Kan undra om den här blir dyr... http://www.blocket.se/blekinge/Crescent ... a=23_7&w=3
Hoppas verkligen inte att den hamnar på något museum!
Hellre en ägare som brukar den varsamt under soliga sommardagar
Lite svårt läge faktiskt, kör man med den försvinner det unika på sikt.
TolvNollNio skrev:Kan undra om den här blir dyr... http://www.blocket.se/blekinge/Crescent ... a=23_7&w=3
Hoppas verkligen inte att den hamnar på något museum!
Hellre en ägare som brukar den varsamt under soliga sommardagar
Lite svårt läge faktiskt, kör man med den försvinner det unika på sikt.
Å´ andra sidan vore det synd att låsa in den.
Byt hastighetsmätare och kör! Risken finns att den är i fint skick och har fått en ny mätare bara. Har hänt förr..
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Sånt där är svårt. Jag vill kunna använda mina mopeder om än mycket sparsamt om de är lågmilade. Har under åren blivit erbjuden att köpa någon lågmilare på premissen att de aldrig körs, men jag har inte slagit till. Skulle aldrig kunna låta bli att ta en liten tur.
Jag är ung men har ändå byggt en bänk för att få upp mopeden från golvet.
Skulle iof vara skönt att ha en som är höj och sänkbar, men Umeå är lite långt bort..
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!