Sida 8 av 30
Postat: 09 sep 2012, 18:56
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Selma, efter alla dessa förbud mm, vad lever du för ?

Ja den funderingen kan man tolka på olika sätt kanske....
Men har inte trillat av pinn än

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 sep 2012, 19:03
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får allt testa den där YZ cyllen innan du "packar ihop"
Ska du ha den på E-typen? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 09 sep 2012, 19:12
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Du får allt testa den där YZ cyllen innan du "packar ihop"
Ska du ha den på E-typen?
Nja vet inte än,det kanske blir för vasst.
Har lite andra funderingar,vi får se vad det blir.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 sep 2012, 20:21
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ankom lite plocke pin idag,nu har man lite helgpyssel
Uploaded with
ImageShack.us
Ram o vagga börjar bli klara,lite slipjobb kvar innan blästring
Uploaded with
ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 04:03
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir ju hur fint som helst...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 06:53
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Toppen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 12:11
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vill inte vara spydig, Men vilken nytta gör plattjernet under vaggan?
Om man förstärker "tvärslån" mellan vaggbenen kan jag förstå. Dessutom förstärka där bromskraften går ut från schölden. Alltså när man bromsar vrider sig röret runt bakaxeln och det behöver förstärkas.
Det fins bilder från Mellsta när jag riktar en vagga som kroknat. Jag fick låna svets av rörkrökarn från Uppsala. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 14:07
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svingen flyter bra med ramen som har samma förstärkningar! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 20:03
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag vill inte vara spydig, Men vilken nytta gör plattjernet under vaggan?
Om man förstärker "tvärslån" mellan vaggbenen kan jag förstå. Dessutom förstärka där bromskraften går ut från schölden. Alltså när man bromsar vrider sig röret runt bakaxeln och det behöver förstärkas.
Det fins bilder från Mellsta när jag riktar en vagga som kroknat. Jag fick låna svets av rörkrökarn från Uppsala.
Ja anledningen till förstärkningen är att få bort svampigheten vid gaspådrag,gjorde samma på 1126 som blev klockren.Skillnaden mot original är enorm,den känns riktigt stum.Men om den blir lika bra som på 1126 får vi se när den är klar

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 20:08
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är dom där ramarna så vek. Jag tycker dom ser hyfsat stabila ut. Eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 20:14
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Är dom där ramarna så vek. Jag tycker dom ser hyfsat stabila ut. Eller?
Nej det tror jag inte.men dom var väl tänkta för lite lägre effekt och cc.
Å allt kan man förbättra

överkurs kanske,men bättre blev det

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 20:53
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nya leksaker ramlade in i dag
Uploaded with
ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 20:57
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som en Zweirad-vev, ja den klena varianten alltså!
Snygga bitar!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 20:57
av tture
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8) fina leksaker det där

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 20:59
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stort "nöjeskonto"..

<!-- </EdIndex> --></div>