Sida 8 av 10
Postat: 30 mar 2013, 23:32
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Den vinklade kranen brukar vara när det är verktygslåda.

Märkligt nog är det inte så, det har jag också trott, för alla modeller som var samtida, med eller utan låda har den där kranen. (57-60 är det i min katalog), medans 61 o nyare har den vinklade.
Ibland lär man sig nåt nytt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 mar 2013, 23:38
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm... Det måste bli ont om plats och slangen får en tvär böj

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 apr 2013, 15:20
av Mopedersen
Er det noen som vet verdiene for tenningssinstillingen på motoren (ILO G50 Piano)?
De "svenske" motorene har jo 0,8 eller 1hk, men den motoren som sitter på mopeden min har 2hk. Er det de samme verdiene?

Postat: 03 apr 2013, 18:06
av arvikaraggarn
Ser riktigt bra ut!
Postat: 06 apr 2013, 08:19
av Mopedersen
Hyggelig fra en Puchentusiast.

Postat: 06 apr 2013, 08:24
av Mopedersen
Noen som vet hva slags holker (handtag) det skal være på mopeden?
Kan noen av disse være rett type?
Type 1
Type 2
Type 3

Postat: 06 apr 2013, 08:49
av arvikaraggarn
Mopedersen skrev:Hyggelig fra en Puchentusiast.

Jag har haft "monarpeder" ja oxå

3 stycken om jag inte glömt någon
Postat: 12 apr 2013, 20:10
av Mopedersen
Postat: 12 apr 2013, 20:13
av Mopedersen
Rengjøring av kjedekasse (kedjeskydd).

Postat: 12 apr 2013, 20:37
av Mopedersen
Bare detaljer igjen. Koble til brems på forhjulet, speedometerdrev (hastighetsmätardrev), skvettlapp (stänkskydd), dekaler, baklys, fylle bensin.

Postat: 12 apr 2013, 20:46
av selma
Mopedersen skrev:Bare detaljer igjen. Koble til brems på forhjulet, speedometerdrev (hastighetsmätardrev), skvettlapp (stänkskydd), dekaler, baklys, fylle bensin.

Det där blev tjusigt bra renovering.Mycket snygg modell på mopppe fick lite egna onda tankar till nåt varvvilligt under tanken.

Postat: 27 apr 2013, 08:44
av Mopedersen
Da er mopeden ferdig

.
Litt testkjøring i gaten. Noe justeringer gjenstår. Den er utrolig treg å kjøre i gang. Jeg må ha ganske høyt turtall (varvtal) for å klare å komme i gang.
Kan det være at alle lager og pakkbokser må slites litt til?
Ingen langtur ennå. Nå må jeg til Biltilsynet (Bilprovningen) og få registrert mopeden og få skilt (i Norge må man jo ha skilt på mopedene).

Postat: 27 apr 2013, 18:29
av Mopedersen
Postat: 27 apr 2013, 18:37
av pnilz
Otroligt fin bra jobbat!
Postat: 27 apr 2013, 18:41
av testo
Kan bara instämma, vackert!