Puchlo Monarped, Puchlo Monarscoot och Rostig Fs1Monarscoot

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vitt är inte alls dumt, satte ihop en vit Mamba för några år sedan enligt bild.
Med lite svarta detaljer.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bmw02touring skrev:Satan, vitt var ju fräscht! Mycket bättre än vad jag trodde.
Tack för trådtipset. &#55357;&#56397;
den vart ja nöjd med. pulverlackad i vitt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kluddade en moppe vit jag också, tycker faktiskt att vitt inte är så dumt.
Funderar på att smeta på vitt på en av Kreidlerna framöver.

Johannesjaakola

Inlägg av Johannesjaakola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag renoverade denna i våras, lackades gräddvit med lite guld detaljer, styret är bytt till ett kromat likadant. Jag tycker personligen att den är snygg :wink:
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har också en vit! :wink:

bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som vanligt har Frugan rätt. Vitt är ju så jäkla fint.
Riktigt fint med vita däcksidor också. Var hittar man sådana däck?

Frågan är ju nu bara om man ska behålla kromet eller om man ska blästra bort det och köra Sidensvart istället? Åsikter mottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
Johannesjaakola

Inlägg av Johannesjaakola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag själv lät lackera några grejor siden svart men jag tröttnade ganska fort på det, hela den där svart/vit trenden är så vanligt nu :) jag tycker chrome aldrig går ur tiden. Men det är jäkligt snyggt med svart, går inte att komma ifrån. :)
Däcken finns att köpa på dom flesta hemsidor för mopeder såsom ettansmopeder.se och mopeddelar.se, där handlar jag. <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bmw02touring skrev:Frågan är ju nu bara om man ska behålla kromet eller köra Sidensvart istället? Åsikter mottages tacksamt.
Keep it chrome! :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då blir det att köpa polermedel imorrn. Provar att polera allt krom och rostfritt. <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag hämtat nya cylindern och topplocket till Zündappen. En riktigt fin Athena 70cc och en Modifierad solfjädertopp. Kolv och insug är beställt och borde dyka upp när som helst.
Jag tror dock att jag allvarligt måste prioritera bakbromsen på mamban innan jag ökar på kubiken.
Nya bromsbackar och bakaxel är på ingång.

Jag får tacka Källis i Smeangels för en smidig affär. :D <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är hon Vit.
Just inkommen från garaget, stortyskan får stå på uppfarten inatt. Känns rätt gött att dra igån henne 3,5l med extraktor och inget mer!!! Var tvungen att känna lite på gasen.
Annars har Frugans compact blivit vit och fått en ny sadel, sadeln syddes ihop igår men jag tror vi väntar med bild på denna tills ihopmonteringen.

En "rökig" blid just efter lackering.
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag har vi lagt klarlacken och påbörjat monteringen lite smått.
Stötdämparen på bilden är endast temporär i väntan på nya och stödet ska bli svart. Så här ser den ut i nuläget, känns som om den kanske kan bli finare än min Mamba, faan också. :evil:

BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frugan kan vara värd det! Min sambo får den röda Mamban, se tråden om detta (min tvåväxlade Manba (som blev treväxlad!)) <!-- </EdIndex> --></div>
bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick en leverans med delar igår. Allt såg bra ut förutom kolven till 70cc athenan och insuget för17mm bingen till superthermen. Kolven var klass A och likaså cyllen, tyckte även att boosturtagen i kolven såg taffliga ut, bara 2små borrade runda hål.
Är det nån mer som haft problem med Athena klass A?
Han som borrat insuget måste ha varit riktigt packad, 1mm gods på ena sidan och 8 mm på andra sidan.
Blir till att reklamera kolven och insuget.
Har pratat med Mopedfantasterna som skickar en prov kolv med vettiga mått och nytt insug som jag hoppas funkar. OBS det var inte moped fantasterna som levererade sen första kolven och insuget.
Har även påbörjat modifieringen av superthermen till solfjädertoppen.

Bild
Topplock omarbetat för 70cc

bmw02touring
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick en leverans med delar igår. Allt såg bra ut förutom kolven till 70cc athenan och insuget för17mm bingen till superthermen. Kolven var klass A och likaså cyllen, tyckte även att boosturtagen i kolven såg taffliga ut, bara 2små borrade runda hål.
Är det nån mer som haft problem med Athena klass A?
Han som borrat insuget måste ha varit riktigt packad, 1mm gods på ena sidan och 8 mm på andra sidan.
Blir till att reklamera kolven och insuget.
Har pratat med Mopedfantasterna som skickar en prov kolv med vettiga mått och nytt insug som jag hoppas funkar. OBS det var inte moped fantasterna som levererade sen första kolven och insuget.
Har även påbörjat modifieringen av superthermen till solfjädertoppen. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar