Den jag skall borra är en Holländsk? gjutjärnscylinder, sparar tyskcyllarna i alu... Men gjutisen går bra den med ca 55km/h med 38 i borr...med skrammel:) Hoppas det försvinner med ny kolv(flinta)! Letar också efter ngn som kan hjälpa mig fila lite i portarna på den...erlan skrev:jag hade ochså valt 39,5 i borr om jag vetat hur dyra cylindrarna skulle bli.
jag gav 175 kr för min, och då hade dom väl toppat 6-700 på tradera.
säljaren viste inte vad han sålde, och hade dålig bild så man såg bara ett hörn av insuget.
erlan
3-vxl ILO
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
jo det ser ut att vara rätt. sån har jag i min nu.JRA skrev:Jag har 4 stycken konstiga packningar i plåt till ILO men jag har inte vetat om de är bra eller inte... Kan lägga ut ett foto så får du se om det är sådana du menar?erlan skrev:springer du på en gammal toppackning i plåt så köp den. min ilo gav uttrycket blåst toppackning en ny innebörd en gång. jag kickade igån och det blev en konstig puff, sen var packningen borta hela vägen mellan två pinnbultar.
erlan
syna cylindern noga innan du borrar så det inte är nån spricka eller nåt sånt.
något måste orsakat missljudet.
erlan
Japp, det ska jag göra men jag misstänker att det var ngt med kolven/ringarna som inte stämde riktigt...erlan skrev:
jo det ser ut att vara rätt. sån har jag i min nu.
syna cylindern noga innan du borrar så det inte är nån spricka eller nåt sånt.
något måste orsakat missljudet.
erlan
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69