Norsjö Packy **Tanklist monterad!**

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Inget fel Pälle jag är likadan hälsn cobra
Ähh, blir det för mycket är det bara att dra av en "Burnis", eller var det tvärtom! :wink:

(med risk att bli tjatig, men f----n vad kul det ser ut :D ) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

Pälle skrev:P-plats, jag är imponerad av din noggrannhet. Du verkar ju inte heller initialstressa fram projekten som jag har en tendens att göra. Full fart från början och när det nästan är klart börjar jag med nåt annat....

Vad är hemligheten? Att ha lagom många projekt gissar jag på :roll:

Jag har själv massor med pågående projekt, en merca, en amazon, 2000, KS50 -68 mm. Åsse funderar jag på att lacka om min monkeybike... Vad är det för fel på mig? :wink:
...som sagt, fokusera på en sak!

Nä, vänta lite nu...
Har ju en moppe till under renovering men lyckades ställa undan den när flakan köptes.
Sen ska ju bilen få lite kärlek innan sommaren för där är det lite jobb i motorrummet med nya förgasare och komplett avgassystem.
Utöver detta är ju några projekt i full gång i huset och för att inte glömma ett hus till som kräver sin tid...
...och all förbannad övertid på jobbet!

Nu är det ju så att det som inte blir klart nu blir ju förhoppningsvis klart vid ett senare tillfälle och är man lite av en perfektionist så gäller det att göra det riktigt för annars så mår i alla fall inte jag bra...
Det viktigaste är att ha roligt under resans gång och göra det som man själv vill.

Se bidrar ju allt stöd här på forumet helt klart till att man sporras ordentligt!

Till slut, ett visdomsord:

"Det arbetet du inte hinner med idag lär ju finnas kvar i morron!"

Pälle skrev:Grönt är ju konstigt kan man ju tycka men jag började fundera på vilken färg som skulle passa bättre och kom fram till...eh....ja...jo...hmmm. Näe, grönt blir nog skitfint.
Äntligen någon som säger nåt positivt...

...du är väl inte också färgblind???? corsodispari_unsure <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är nog mycket det att man är ovan att se träet betsat i en kraftigare färg. Ska bli kul att se den monterad.
Du gör en kanon renovering! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej STOPP jag håller inte med, :D Det är en kanon kanon renovering :urock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->+ att man inte kommer att kunna se algpåväxter på trät heller, så grönt blir toppen :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så forumreglerna är så att man bara får hålla med & inte tycka nåt annat, ja då blir det ju nyanserat... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo Zappafan: Jag tycker att man får tycka vad man vill och bör bli respekterad för det, det är i alla fall vad jag gör. denna moppe tycker jag är fin :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

zappafan skrev:Så forumreglerna är så att man bara får hålla med & inte tycka nåt annat, ja då blir det ju nyanserat... :roll:

Självklart MEN bara vid tillfällen när man har en chans att rätta till.
När man har betsat så är det ju kört! :wink:

Ska bli intressant att se vad ni tycker när man ser helheten, ska bara lacka några lager så ska jag provmontera och fota lite... <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är fortfarande osäker på färgen på flaket så får bjuda på en bild men det är svårt att få till färgena bra i garaget.
Det röda blir lite för ljust med blixten men flaket stämmer ganska bra:

Bild

För övrigt så har det inte hänt så mycket men det börjar närma sig lite montering nu.

I fredags så fixade vi styrstammen.
Först en "före-bild":

Bild

Vi kapade röret en bit ner och skarvade i 65mm.
Sen satte vi upp den i svarven och slog en ny gänga:

Bild

Bild

(Har gjort ett nytt hål för styrlåset som inte är med på bild)

Har även fått hem lite nya lager och radialtätningar:

Bild

Ikväll fick jag även blästrat lite saker som ska skickas på ytbehandling:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kanske inte är så tokigt med grönt ändå, den sticker ju ut. För ska man lasera så kan jag inte komma på någon färg som är bättre.. Ja kanske "antik betsat", men jag vet inte. Äh, lyssna inte på mig. Jag är ju så djupt inrotat originalfreak så allting annat är väl vågat i mina ögon.. :lol:

Snygg gängrenovering! Har postat över ett gäng styrstammar, så du har dom nog i morgon :wink: :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som jag sagt tidigare, den är helt underbar, och det gröna gjorde den bara bättre :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry (grönt) :no_no: samma åsikt som tidigare, snygg lagning av gängen.. biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OM du gör nått mer i grönt så kommer det bli kanon thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den packmoppen kommer inte att gå av för hackor :lol:

Fan va fin den blir helt enkelt :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycker nog att det blir fint jag :) det gröna sticker ut lite å så ska det vara..tycker man ska köra efter egna ideer när man *pimpar* från original så jag tycker nog fortsätt i den andan p-plats.se.. 8) kommer att bli en fin pack när den är klar.. :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar